שר המשפטים, אבי ניסנקורן פנה הבוקר (ראשון) לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת שיבדוק את הטענות שהועלו בשבוע החולף בנוגע לאירוע הטראגי שאירע בשנת 2017 באום אל-חיראן, בו נהרגו תושב המקום יעקוב אבו אל-קיעאן ז"ל והשוטר ארז שאול לוי ז"ל. לפי בקשת השר ניסנקורן, יערוך הנציב רוזן, בהתאם לסמכויות הנתונות לו, בירור בנוגע לטענות שעלו אודות האופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח״ש בעניינו של אל קיעאן ז״ל בפרשה. 

בתוך כך, שר המשפטים ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ החליטו על הקמת צוות בראשות מנכ״לי משרדיהם, לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות לשיקומם של מפוני הכפר על מנת לסייע להם בקשיים הבירוקרטיים והכלכליים איתם מתמודדים. 

״הדיווחים בעניין מקרה אום אל-חיראן עוררו שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח״ש בקשר לאל קיעאן ז״ל והעלו סוגיה חברתית כאובה וחשובה לסדר היום. על כן, ביקשתי מהנציב רוזן לבדוק את הטענות בעניין זה", אמר ניסנקורן והוסיף: "הבדיקה המקצועית תסייע לחזק את המערכת ואת אמון הציבור בה. אבל אסור להתבלבל: כל ניסיון לקשור את האירוע הטראגי באום אל-חיראן לתיאוריות קונספירציה שקריות הוא תלוש ומחפיר, ובינו לבין בירור ענייני אין כל קשר". 

כזכור, בשבוע שעבר התנצל נתניהו בפני משפחתו של אלקיעאן ותקף את המשטרה והפרקליטות. לטענתו, "יש כאן חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון. תפירת תיקים כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן. אתמול ראינו שמטייחים חקירות, קוברים חקירות, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית".

רה"מ גם הפנה אצבע מאשימה בסיפור למפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, כאשר אמר כי "שאלתי שלוש פעמים וקיבלתי תשובה של המפכ"ל לפיה התברר שזו דריסה, אירוע טרור. אני קודם כל רוצה להביע התנצלות בשמי בפני משפחת אל-קיעאן על כך שאבי המשפחה נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ולפגוע בי".