צוות זק"א הוזעק היום (ראשון) לדירה ברחוב שמשון בירושלים, בה נמצאה גופה במצב ריקבון קשה. מדובר באירוע ה-16 מתחיל השנה בעיר, וה-120 מתחילת השנה בכל הארץ. הצוות הוזעק למקום בעקבות ריח נוראי שדלף לחדר המדרגות בבניין. "צוות של מתנדבי זק"א ירושלים טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה, גופת המכון הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי", נמסר בהודעת הארגון.

דודי פינס מתנדב זק״א שטיפל בזירה סיפר: "מדובר בגלמוד בן 66 שחי לבדו, כל הבית היה מוזנח ומלא בפסולת ואשפה. השכנים סיפרו לנו שלא ראו אותו זה מספר שבועות ובעקבות הריח הנוראי הזעיקו את המשטרה והכיבוי שפרצו את הדלת. מצאנו את גופת המנוח מוטלת על הרצפה בבית במצב של איבוד צלם אנוש".

יהודה משי זהב יו״ר זק״א הוסיף כי "אנו מודאגים מאוד לקראת הסגר שיכנס לתוקפו בסוף השבוע הקרוב. מתחילת שנת 2020 טיפלנו ב-120 אירועים מזעזעים של קשישים ועריריים שנמצאו זמן רב לאחר מותם, האירועים האלו חלקם כתוצאה מהסגר הראשון בו עשרות עריריים וגלמודים היו מבודדים מהחברה ומתו לבדם, הם נמצאו רק בגלל הריח הנוראי. מפחיד ומבהיל לחשוב מה יהיו ההשלכות של הסגר השני. מי יציל אותם ומי ידאג להם?! רוב המקרים לא היו מוכרים לרשויות הרווחה, איש לא היה שם בשבילם ברגעיהם האחרונים. אם יש לכם שכנים בודדים, בדקו בשלומם לפחות פעם ביום ודווחו לרשויות הרווחה".