שנה מיליון דולר: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השיק היום (חמישי) סרטון חדש, בפרוס ראש השנה בו הוא בירך את אזרחי המדינה, והוסיף להדגיש בפני הצופים את כללי ההתנהגות המצופים מהציבור במהלך הסגר הקרב ולאחריו. על מנת לעורר עניין גם בקרב הצופים הצעירים, גייס ראש הממשלה את הזמרת וכוכבת הנוער, נועה קירל, שתסייע לו במסע ההסברה. 

נתניהו ונועה קירל משתפים פעולה

בסרטון נראה ראש הממשלה "מגייס" קבוצת תלמידים למשימה מיוחדת אותה הגדיר תחילה: "תפוח באלכוג'...", ותיקן: "תפוח בדבש". בהמשך הסביר רה"מ כי גייס עבור המשימה פרויקטורית "לשנה טובה" והציג לתלמידים את הזמרת נועה קירל.

במהלך הסרטון מציגה קירל בפני התלמידים את ההנחיות לשמירה על "שנה טובה". בשקף הראשון אותה הציגה היה "שומרים על סבא וסבתא", עליו הדגישה כי על אף הסגר "חשוב להתייחס לסבים ולסבתות, לאחל להם שנה טובה בטלפון או בזום, או אפילו לשלוח כרטיס ברכה". 

שרה נתניהו ונועה קירל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
שרה נתניהו ונועה קירל (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בסיום הסרטון, חברה קירל לראש הממשלה בפרסום "סטורי" משותף, ושרו יחדיו שורה מפזמונה של נעמי שמר "בראש השנה": "שיפה ושונה תהא השנה, אשר מתחילה לה בשיר". ולבסוף, כששאלה קירל "איך יצאתי", השיב נתניהו בקריצה לשירה המוכר: "מיליון לייקים".

הסרטון עורר ביקורת רבה עקב היותה של קירל חיילת בשירות סדיר, ומדובר צה"ל נמסר: "הופעה מסוג זה של חיילי צה״ל במסגרות פוליטיות אסורה. החיילת קיבלה אישור מצה״ל בדרגים שאינם מוסמכים לכך. לפיכך, יתוחקר בימים הקרובים תהליך האישורים ויופקו הלקחים למען הימנעות הישנות מקרים מסוג זה".