טופז לוק לא לבד: סגן ראש המל"ל ראובן עזר, שמשמש כיועץ המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונסע עימו לטקס חתימת הסכמי השלום בוושינגטון, נצפה ביום שישי כשהוא מפר את תנאי הבידוד ועורך קניות בסופרמרקט במבשרת ציון. 

מדובר במקרה שני של הפרת תנאי הבידוד בקרב סגל לשכתו של ראש הממשלה, לאחר שאתמול תועד יועץ התקשורת טופז לוק בהפגנה מול בלפור בירושלים, למרות שגם הוא השתתף במשלחת ומחויב לשהות בבידוד.

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה כי התקיים בירור מול עזר, בו טען כי "הודעת משרד הבריאות על שינוי כללי הסגר ומעבר לבידוד הגיעה רק בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי ולא התעדכן" וכי הוא "מצר על כך". עוד נמסר כי עזר נקרא לסדר ע"י הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו.

התלונות הועברו למחוז ירושלים, ומשם לטיפול המטה הארצי של אגף חקירות ומודיעין במשטרה. לאחר בדיקה ראשונית עולה כי מי שיכול לפתוח בחקירה בגין הפרת בידוד הוא משרד הבריאות. ולכן, משרד הבריאות הוא זה שיכול להגיש את תלונה בגין הפרת בידוד ולא אזרח או גוף אחר. במשטרה נבדק הנושא מול משרד הבריאות.

כזכור, לאחר חזרת המשלחת הישראלית לארץ ביום רביעי, הבהיר משרד הבריאות כי בהתאם למתווה הקפדני שגובש כלל משתתפי המשלחת ייכנסו לבידוד. לטענת הליכוד, עזר לא עודכן בכך.

זו אינה הפעם הראשונה בה עזר נתפס מפר את ההנחיות: במהלך שהותו בוושינגטון הפר עזר את הנחיית לשכת ראש הממשלה לכל חברי המשלחת, בהם עיתונאים, שלא לצאת משטח המלון, ויצא לריצה. 

בעקבות האירוע הוציא ראש הסגל אשר חיון הבהרה נוספת לחברי המשלחת, לפיה יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות הישראלי, לפיהן אין לצאת מהמלון וחובה לשמור על קפסולה.