נזקי הסגר: ישראייר הודיעה היום (ראשון) כי תפסיק למכור כרטיסים לטיסות במהלך תקופת הסגר, לאחר שלקוחותיה נתקלו בחסמים בכניסה לנתב"ג, לדברי החברה, מדובר במהלך שצפוי לעלות לחברה כ-10 מיליון שקלים, ובכוונתה לתבוע את הנזקים מהממשלה. 

מהחברה נמסר כי היא "תמשיך להיאבק למען שינוי ההחלטה מיד לאחר יום הכיפורים", וכי היא תמשיך להטיס נוסעים שכבר רכשו כרטיסי טיסה. 

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

כזכור, ביום שישי האחרון התקבלה הצעתה של שרת התחבורה מירי רגב לפיה אלו שרכשו וירכשו כרטיס טיסה עד למועד כניסת הסגר יוכלו לטוס לחו"ל, ועל רקע זה אירעו המקרים בהם לקוחותיה של ישראייר, שרכשו כרטיסים לאחר מועד כניסת הסגר לתוקף, לא הורשו להיכנס לנתב"ג. 

לפי המתווה שהתקבל, הנוסעים שישובו ממדינות אדומות ייאלצו להיכנס לבידוד של 14 יום. החלטה נוספת שהתקבלה היא להשאיר את שדה התעופה רמון פתוח לטיסות בוקר וערב כדי לאפשר לתושבים מאילת הזקוקים לקבלת טיפול רפואי להגיע למרכז הארץ.

נתניהו ומירי רגב בנתב"ג. צילום: איתי בן און - לע"מ

בפוסט שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה כתבה רגב: "השמים נשארים פתוחים חלקית - נתב"ג יפעל על פי המתווה שגיבשתי בתום יומיים של דיונים קדחתניים לאורך כל שעות היום והלילה. המתווה שאותו הצגתי הינו מאזן ומידתי, כזה ששומר על רציפות תפקודית של ענף התעופה ועובדיו ואינו פוגע באופן ברוכשי הכרטיסים טרם הסגר. מצד שני, עיקרון הסולידריות החברתית בשעה של מאמץ לאומי קיבל משקל חשוב בקבלת ההחלטות שלי. על כולנו להיות מגויסים להורדת התחלואה במדינה".

היא הסבירה כי "המתווה שסוכם מאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, קרי היום ה-25 לחודש, עד שעה 14:00. הרוכשים מעבר למועד זה לא יוכלו לממש את כרטיס הטיסה שירכשו. בהגעה לשדה התעופה יש להציג אסמכתא למועד רכישת הכרטיס, כרטיס תקף למועד הטיסה ובדיקת קורונה שלילית לפי דרישות מדינת היעד. לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה. החוזרים ממדינה אדומה יכנסו לבידוד של 14 יום והחוזרים ממדינה ירוקה יכנסו ארצה לפי כללי הסגר. שדה התעופה רמון יישאר פתוח לטיסת בוקר וטיסת ערב על מנת לאפשר לתושבי אילת שנדרשים לטיפול רפואי או שהינם עובדים חיוניים, אפשרות הגעה למרכז הארץ".