דריסת המפגינים בתל אביב: המפגינה דורית זק, שנכחה בהפגנה אמש וטענה כי נפגעה מכלי רכב, התייחסה הבוקר (שישי) בראיון בכאן ב' לאירועי הלילה: "אני מרגישה בסדר, אבל יודעת שהגוף שלי מוצף באדרנלין. נחבלתי, היה לי פרונט של אוטו בתוך הבטן, עפתי והוטחתי על הכביש".

תיעוד דריסת המפגינים בתל אביב

היא שיחזרה את שאירע ברגעי הדריסה: "הלכתי בתוך לא מעט אנשים, חצינו את צומת הרכבת. בתוך האנשים שהלכו היו שני רכבים, על אחד מהם ראו שהוא חסר סבלנות, עברתי אותו וכמו שעברתי אותו הרכב השני מעמידה מוחלטת התחיל לנסוע. עוד חברה קיבלה מכה ביד ואני חטפתי את האוטו שלו בבטן והתעופפתי על הכביש". 

ברור לך שזה לא טעות?
"הוא היה בעמידה, אני אומרת את זה באופן מוחלט. הלכתי, לא חסמתי, לא עצרתי, לא עשיתי פרובוקציה". 

מה עבר בראש באותו רגע?
"וואו, קשה לשחזר את זה. ראיתי רכב נוסע לי לתוך הבטן, זה פחד אלוהים. המנגנון שלי לא כל כך מהר מוציא את הפחד. אני יותר מפחדת עכשיו".

בהמשך הראיון טענה זק כי לאחר הפגיעה, איש מכוחות הביטחון וההצלה לא הגיע לסייע לה: "אף אחד לא בא לטפל בי, מפגינים עזרו לי ושאלו אם אני רוצה מים. עמדו פרמדיקים ואף אחד לא טרח לגשת אליי". המפגינה ציינה כי לא היו איומים כלפיה. "לא הרגשתי איומים ולא פחד. התהלוכה הלכה, המשטרה חסמה, שינו כיוון, לא היו עימותים עם המשטרה ולא כלום. הדבר היחיד שרץ בתוך ההפגנה היו שוטרים. אף שוטר לא ניגש אליי במהלך האירוע ולא פנה אליי. אתם מצאתם את מספר הטלפון שלי, הם לא", סיפרה.

לא גבו ממך שום עדות?
"לא. ככל שאני חושבת על זה יותר זה פחות מוזר ויותר מפחיד. את המשטרה זה לא מעניין שניסו לדרוס אותי". 

תמשיכי להפגין?
"אני מקווה שכן".

"תגובת המשטרה מוזרה"

דליה סופר, מפגינה נוספת שנכחה במקום סיפרה בגלי צה"ל: "חצינו את הרכב. עמדו שם שני רכבים וברגע אחד אחד מהם האיץ. היה שבריר של שנייה שבו הבנתי שלא אספיק לברוח והוא פגע בחברה שלי. תגובת המשטרה מוזרה, הם לא היו שם, הם היו עסוקים בלרוץ ולעצור את התהלוכה עצמה".

בדומה לזק, גם סופר טוענת כי הכוחות בשטח לא הגיבו לאירוע. "לא היה אף שוטר שבה לראות מה קרה לנו. אמבולנס עמד במרחק שני מטר מהמקום, והם לא טרחו לראות מה איתנו", ציינה, "חברה שלי התיישבה על הרצפה, אף אחד לא בא לראות מה קורה איתנו למעט המפגינים". היא הוסיפה: "הוא ממש העיף את דורית על הרצפה, הוא נסע כל כך מהר ששתינו נעמדנו וזזנו הצידה. ראינו ששתינו בסדר. לא הלכנו לקבלת טיפול בבית חולים, בהתחלה המשכנו עם התהלוכה ובאיזשהו שלב התיישבנו, כנראה הבנו מה קרה". 

מפגינים נגד הגבלת ההפגנות בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד הגבלת ההפגנות בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הגשתן תלונה?
"לא. "הייתי מופתעת, היו המון שוטרים ואפילו לא אחד ניגש לראות מה קרה. הם היו כל כך עסוקים בלנסות לחסום את האירוע עצמו, שהם בכלל לא חושבים שיש להם עוד תפקיד בעניין הזה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מיד בסמוך לאירוע, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ואף פנתה באופן יזום אל הגברת זק במטרה לגבות את עדותה , אולם לצערנו ללא שיתוף פעולה מצדה. נדגיש כי עד לרגע זה לא הוגשה במשטרה תלונה רשמית אודות האירוע ואנו שבים וקוראים למעורבים לעדי ראיה ולמעורבים  למסור תלונה כנדרש, על מנת שהתמונה המלאה תתבהר".