לאחר אישור ההגבלות החדשות אתמול, ולקראת כניסת חג הסוכות, במשטרה מבקשים היום (שישי) לחדד את ההנחיות. גם במהלך סוף השבוע והחג צפויה המשטרה לפעול בכוחות רבים, מתוגברים בחיילי צה"ל, על מנת לאכוף את תקנות הסגר. 

המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם ע״י מחסומים קבועים ומדלגים לצד סיורים בכניסה לערים ובתוכן. במשטרה מבטיחים לפעול למניעת הפרות תנועה והתקהלות בניגוד לתקנות ובנוסף תבוצע אכיפה חכמה על הצירים עצמם ע״י בידוקים אקראיים. כמו כן תימשך הפעילות לפיקוח אחר מחויבי בידוד ובתי עסק שהורשו לפעול במגבלות הקיימות ומנגד על אי פעילות של בתי עסק שפעילותם נאסרה.

פעולות המשטרה לאכיפת תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

במשטרה מבקשים להזכיר כי בהתאם להחלטות הדרג המדיני ולתקנות, חל איסור על שהייה באותה סוכה לאנשים שאינם מתגוררים באותו מקום, וכן כי יציאה מהבית למרחק של מעל 1,000 מטרים מותרת רק למטרות שנקבעו בתקנות. הסיבות להתקהלות שהותרו בתקנות הסגר, ובלבד שהן מתבצעות במרחק של 1,000 מטרים לכל היותר מהבית הן הפגנות, תפילות וכן קיום טקסים דתיים שמספר המשתתפים בהם לא עולה על 20: "ככל שמעוניינים לקיים הפגנה, תפילה או טקס דתי בהשתתפות מספר אנשים העולה על 20 איש, ניתן לעשות זאת אך ורק בקבוצות נפרדות, של עד 20 איש כל אחת, ובתנאי שהמרחק בין קבוצה לקבוצה יהיה מרחק ניכר לעין ובכל מקרה לא יפחת מ-20 מטר", הבהירו במשטרה.