"ללא משוא פנים": ממלא מקום מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, פתח את הבוקר (ראשון) בהערכת מצב על רקע פעילות המשטרה במוקדי הפרות החוק והסדר בסוף השבוע האחרון. במהלך ההפגנות פעלה משטרת ישראל במספר מוקדים, פיזרה התקהלויות של מפגינים בין היתר בכיכר הבימה בתל אביב ובסמוך לביתו של החוץ אשכנזי, בכפר סבא ואף עצרה במהלך אירועי המחאה 38 מפגינים, שהפרו את הסדר ואת תקנות הקורונה.

ההפגנות בת"א (צילום: אבשלום ששוני)

״תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור", הדגיש מ"מ מפכ"ל המשטרה על רקע האירועים האחרונים והוסיף: "לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר״. 

הפגנות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הדגיש המפכ"ל כי ״אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו", ובתוך כך ביקש לחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים, לדבריו, "מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך״. כהן המשיך בקריאה לכלל הציבור "להישמע להוראות החוק ולשוטרים הפועלים לאוכפו", והדגיש: "אנו נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני, ללא מורא וללא משוא פנים, ולשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו״.

ההפגנה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה למ״מ המפכ״ל, מסרה תנועת הדגלים השחורים: ״עצוב לראות את הכניעה המוחלטת של ניצב כהן לדרג הפוליטי", ומארגניה אף הדגישו כי "ההשתלטות העויינת של הנאשם (ראש הממשלה, בנימין נתניהו) ושר השנאה אוחנה חייבת להיתקל בחומה בצורה של משטרת ישראל". לסיכום, קבעה התנועה כי "תפקידה של משטרת ישראל הוא לשמור על הזכות הדמוקרטית להפגין ולא לסכל מחאות באלימות״.