המחאה נמשכת: אחרי הערב הסוער אתמול, בו לפי ההערכות כ-130 אלף מפגינים יצאו למחות ברחבי הארץ בטווח הקילומטר ממקום מגוריהם, "הדגלים השחורים" הודיעו היום (ראשון) כי ההפגנות ואירועי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיכו להיערך בשבוע הקרוב. לדבריהם, בשלישי, חמישי ומוצ"ש ייערכו הפגנות הקילומטר בהתאם להגבלות הקורונה בדומה לאמש, ובנוסף צפויים אירועי מחאה שונים בימים הקרובים.

ההפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

"אתמול ראינו את עם ישראל מתקומם נגד נאשם שנכשל בקורונה, נכשל בכלכלה ונכשל בדמוקרטיה. נתניהו הפך רשמית לראש הממשלה הכושל בתולדות מדינת ישראל - הדבר היחידי בו הוא עדיין מצליח זה הסתה לאלימות נגד המפגינים", מסרו "הדגלים השחורים". "קרב היום שנקבל מנהיגות חדשה, כזאת ששמה את האזרחים והאזרחיות במקום הראשון. בשביל שהיום הזה יגיע אנו קוראים לכל האזרחים והאזרחיות, עם דגל ישראל ודגל שחור - צאו לרחוב להילחם עבור המדינה".

הפגנות בת"א: מעצר סמוך לכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, אמש אירעו לפחות שבעה מקרים בהם הותקפו מפגינים ברחבי הארץ, ועלו טענות רבות על האלימות המשטרתית שהופעלה על המוחים, עשרות מעצרים מיותרים וחלוקת מאות דוחות על הפרת תקנות באופן שאינו סביר. באופוזיציה מיהרו להגיב והודיעו כי יפעלו בדרכים הפרלמנטריות לבירור התנהלות המשטרה, וח"כ עפר שלח אף קרא למפגינים לא לשלם את הקנסות שקיבלו. "אל תשלמו את הקנסות - תבחרו לעמוד לדין.  אני וכל נבחר ציבור ישר נהיה שם להילחם בשבילכם", כתב שלח. 

ממלא מקום מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיב הבוקר לטענות על האלימות המשטרתית: "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור. לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר, ונמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני, ללא מורא וללא משוא פנים, ולשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו".