אירוע חריג בביתר עילית: בזמן שהמשטרה ניסתה לפזר התקהלות בסמוך לבית כנסת בעיר, פרצו עימותים בין הצדדים ושניים מהמתקהלים נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים. בסרטונים שהגיעו מהמקום ניתן לראות את העימותים ובהם תיעודים של אלימות קשה שהופעלה על המתקהלים, בהם גם ילדים. בתיעוד אחד נראה שוטר משליך דלי על ילד ובתיעוד אחר ניתן לראות שוטרים הודפים אדם שמחזיק בידו תינוקת בזמן שהסובבים מנסים להגן עליה. 

מהמשטרה נמסר כי היא בודקת כעת את הסרטונים בהם תועד שוטר יס"ם משליך דלי ריק לעבר ילד חרדי ופוגע בו, ומיד לאחר מכן לופת את ידיו סביב ראשו של הילד, ויחד עם שוטר נוסף מובילים אותו לכאורה לכיוון ניידת, כשברקע נשמעו קולות התושבים האומרים "ילד, ילד". במשטרה עורכים כעת בדיקה תוך תשאול השוטר, ומפקד המחוז הורה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש. נסיבות האירוע נמצאות בבדיקה.

"במהלך פיזור של עשרות מתקהלים בביתר עלית הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים. חשוד שנצפה משליך בלוק לעבר הרכב המשטרתי נעצר על ידי השוטרים", נמסר מהמשטרה. "לצד האמור אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר במקום שנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש בהקדם".

בעקבות המקרה, ארגון "בצלמו" פנה למח"ש בדרישה להשעות את השוטר וכתבו: "ככל שהשוטר היה בסכנת חיים, היה ניתן לנקוט פעולות מצילות חיים. זריקת דלי אינה אחת מהן. על המחלקה לחקירות שוטרים לדרוש מיידית השעתו של השוטר ובטח לפעילות למול המגזר החרדי. התיעוד מזעזע וקשה לצפייה. אנו מבקשים לחזק בד בבד את פעילות המשטרה למאבק בנגיף הקורונה".

הבלוק שלפי החשד הושלך לעבר השוטר (צילום: ללא קרדיט)
הבלוק שלפי החשד הושלך לעבר השוטר (צילום: ללא קרדיט)

גם יו"ר סיעת ש"ס, חה"כ מיכאל מלכיאלי, התייחס לאירוע המטריד: "המראות מביתר עילית קשים ביותר. מהתמונות אפשר לחשוב שמדובר בהסתערות המונית של שוטרי היס"מ על מחבל מתאבד עם מטען נפץ. הגיע הזמן לרענן את הנהלים. בד בבד, אני מגנה כל פורעי חוק שנוקטים באלימות כנגד השוטרים שפועלים ללא הפסקה בימים אלו".

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, אמר בתגובה כי "התחנה גילה רגישות רבה לאורך כל התקופה האחרונה, אך למרבה הצער, הכנסת כוחות יס״מ שאינם פועלים כמצופה, וגוררים ילדים ברחובות, גורמת למראות המזעזעים הללו". עוד הוסיף רובינשטיין כי ״כולי תקווה שמדובר במעידה חד פעמית, ומראות כאלו לא יישנו".