מפקחי משרד החקלאות המשיכו היום (רביעי) לטפל בכלב שהוחרם אתמול בלילה מאלן רוס מוריסון בן ה-30 מבת ים, לאחר שעבר התעללות קשה.

הכלב שעבר התעללות בבת ים. צילום: משרד החקלאות

בעקבות הדיווח שהתקבל אמש באגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות מ"אגודת צער בעלי חיים חיפה" לחשד להתעללות קשה בכלב האסקי מעורב בבת ים, יצאו מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל למקום והחרימו את הכלב. הכלב הועבר להמשך טיפול במתקן מוגן של משרד החקלאות. החשוד נעצר על ידי המשטרה. 

עם קבלתו בלילה במתקן, עבר הכלב בדיקה ראשונית, ממנה עלה שמצבו טוב. על כן הוחלט לתת לו מנוחה לאורך הלילה עקב היותו נסער מאוד לאור ההמולה וההתעללות הקשה שעבר. הבוקר, בתום המנוחה, התבצעה בדיקה מקיפה ממנה עלה כי הכלב במצב טוב, ובאופן מפתיע הוא חברותי ולא מפוחד. גם בצילומי הרנטגן שנעשו הבוקר לכלב הממצאים תקינים.

הכלב שעבר התעללות בבת ים (צילום: משרד החקלאות)
הכלב שעבר התעללות בבת ים (צילום: משרד החקלאות)

במקביל נפתחה חקירה משותפת עם המשטרה. בתום שיקום וטיפול פיזי והתנהגותי במתקן המוגן של משרד החקלאות ולאחר חוות הדעת המקצועית של אגף רווחת בעלי חיים במשרד, יועבר הכלב לאימוץ. 

הכלב שעבר התעללות בבת ים. צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

ד"ר דגנית בן דב, רופאה וטרינרית באגף רווחת בעלי חיים במשרד החקלאות, אשר ליוותה את הטיפול בכלב מתחילת הפרשה: "הכלב מקבל טיפול והרבה ליטופים, חום ואהבה במתקן המוגן שלנו. בהחלט מסתבר שלכלב הזה יש אופי מאוד חזק וטוב. הוא מכיר טובה ותודה". 

לדברי ד"ר בן-דב: "המידע הראשוני התקבל מאגודת צער בעלי חיים בחיפה, משם נמסר הכלב לאימוץ. זה מקרה חמור ומזעזע".