"החקירות מזוהמות": הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף תכתובות פנימיות המעידות כי ייתכן שהמחלקה לחקירת שוטרים ידעה על מחדלים במהלך חקירתו של ניר חפץ, אולם נמנעה מלבדוק את הנושא. חבר הכנסת לשעבר, חיים רמון, שנחקר אף הוא, התייחס לדברים היום (שני) בתכנית הרדיו של ינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM, הפנה אצבע מאשימה להתנהלות מערכת המשפט והדגיש: "לא עוסקים בחוליים של מערכת המשפט כי כל אם אני עוסק בחולי של מערכת המשפט, זה מתורגם כאילו אני בעד נתניהו".

ינון: התכנסנו בעקבות הסיפור של עמית סגל אתמול. כשעמית פרסם זאת לפני כחודש התחיל דין ודברים ואמרו צריך לחשוף אם זה נכון, אך מאז לא נתנו תשובה והפרקליטות מסתירה שהדברים כנראה נכונים; בן: זה לא נכון.

"אני רוצה כדי שבן לא יגיד שאני ביביסט אני רוצה להגיד עמדה שקשורה לביבי והקורונה".

בן: מה עכשיו קורונה?
"אני רוצה להגיד מילה, מילה פוליטית כי נתניהו לדעתי מנהל את משבר הקורונה בצורה שערורייתית, מפיל מיליוני ישראליים לסכנה ודאית של חולי וכלכלה ונשבר מטה לחמם ואני חושב שהמסקנה הברורה היא ללכת לבחירות כי אנחנו לא נצא מזה עד שלא תהיה אלטרנטיבה לטיפול שלו - ומכאן אני מגיע לשאלה ששאלתם. אני חושב, בלי קשר לביבי, שבמשך השנים הפרקליטות מתנהלת באופן שרומס זכויות נאשמים, עדים ונחקרים. חייבים לשנות את זה הדרך היחידה לשנות את זה. זה כמו שאמר פרופ' מאוזנר זה להקים ועדת חקירה הוא אמר ממלכתית ואני אסתפק ב-8 א' חוץ מהנושאים שקשורים לביבי כדי שבן לא יקפוץ ואני משוכנע שבחקירה, ביותר ממקרה אחד, החקירה זוהמה העניינים האלה אני בטוח שיתבררו בבית משפט".

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

בן: החקירה שלך זוהמה?
"שלושה שופטים קבעו שעולה עד כדי זדון ורשלנות ממשית".

בן: בשביל מה אתה פותח את זה אני רוצה רק כן ולא שאלתי האם החקירה של אולמרט זוהמה ואני עונה כן.
"בוודאי שזוהמה".

בן: עדיין זו לא סיבה, וגם אני מתחתי ביקורת על הפרקליטות לפני התיקים שלך ושל אולמרט - צריך לפצל את היועמ"ש לשני תפקידים וליצור פסקת התגברות שפויה, אבל לא צריך להשמיד את המערכת כמו שהנאשם (נתניהו) עושה עכשיו. לגבי הסיפור של אתמול - אני דיברתי עם כמה אנשים וכל הביקורת שלנו במקרה הזה הוא מהומה על לא מאומה.
"אני רוצה להגיד, בכוונה הבדלתי זה שיטה אבל אני אומר אל תבדקו את נתניהו, כי היום העולם מתחלק בעד ונגד ביבי ולא חשוב מה קורה. אבל אם אתה אומר את כל הדברים האלה השיטה משמידה תא עצמה כל הדברים שאתה מנית גורמים לאי אמון הציבור. כל מה שאמרת ניסיתי לעשות בגלל זה לא הייתי שם תוך ארבעה חודשים עם כל מה שעבר מסביב אבל אי אפשר לשנות את זה כי הם לא נותנים כי בגלל הסיפור של נתניהו. לא עוסקים בחוליים של מערכת המשפט כי כל חולי של מערכת המשפט מתורגם אם אני תוקף את הפרקליטות זה כאילו בעד נתניהו איך אמר - איך אמר שני ניצן מה שטוב לנאשם זה לא טוב למערכת הוא אמר את זה לא אני? הוא כתב אז מה אתה רוצה? תפסיק עם זה אני בא ואומר אני יכול להראות לך ארבעה מקרים שהחקירה נגד נתניהו זוהמה. נתניהו יש צ'אנס להוכיח את זה בבית משפט אני מקווה שהוא יוכיח את זה".

ינון: מה המשמעות של זה?
"בעיניי? הפרקליטות במשך שנים מונעת את חקיקת עץ הפרי המורעל".

ינון: מה המשמעות?
"תן לי".

ינון: בן אתה קוטע אותו כל שניה; בן: אני אומר שהוא בכיין.
"אני יודע שקשה לך להתמודד עם זה בצורה רציונלית".

בן: קשה לי לראות מה נהיה ממך חיים.
"מה נהיה ממך? הרי כל מה שאני אומר - אני אביא ציטוטים שיביכו אותך. אמרת על מערכת המשפט את הדברים הכי חמורים, הרבה יותר חמורים ממני, ואני, בגלל שאני אוהב אהבת חינם, לא מביך אותך. אבל תן לי לדבר רציני".

ינון: בן שניה רגע, עיניים של אמא ; בן: זקנתו מביישת את נעוריו ועדיין הוא ממשיך לדבר.
"זקנתך היא בושה לכל מה שכתבת, כי שנאת ביבי העבירה אותך על דעתך כי כל מה שכתבת היה נכון אם זה לא היה ביבי אם היה כל אדם אחר שם לא היית אומר את זה לכן אגיד משהו. לא מאוחר לחוקק את פרי העץ המורעל שהפרקליטות לא נותנת שנים גם עכשיו ניסה גדעון סער שוב מחקו את הניסיון הזה, שכל ראיה שהושגה בדרך לא כשרה אסור שתשמש נגד נאשם. זה קיים בארה"ב, זה דרך רצינית ואני מקווה שגם בן שפעם תמך בזה והיום זה יכול לשמש את ביבי, אז אולי לא יתמוך בה. אז היום בכנסת הייתי מביא ל-שלוש קריאות את פרי העץ המורעל ואם זה ישמש את נתניהו ויקבע שהושגו באמצעים בלתי כשרים על פי הלכת העץ המורעל, הם לא יוכלו לשמש כראיה נגדו".

בן: נתנו לך לדבר?
"כן, אחרי מאמצים רבים".

בן: אני בעד החוק הזה, הייתי תמיד בעד החוק הזה, אני ביקרתי את הפרקליטות הרבה לפניך ולפני ביבי. אם יחוקקו את החוק זה לא ישפיע על חקירות נתניהו.
"ישפיע על מה שקורה בבית המשפט כי אם יוחלט שהראיה הושגה באמצעי לא כשר".

בן: זה תהליך ארוך והמשפט התחיל - החוק לא חל על משפטים שהחלו.
"הוא יכול לחול על הכול - אם אתה רוצה משפט צדק ואתה בעד החוק, תן לו לעבור".

בן:  מה האסון שלי בחקירה של נתניהו? אני בקיא בה. בחקירת אולמרט לא היית בקיא, כי הוא נשפט על דברים שעשה הרבה לפני שהיה רה"מ. נתניהו נשפט על דברים שאני עשיתי חלק מהתחקירים עליהם. לא רק שהפרקליטות לא רדפה את נתניהו, הוא קיבל 20 הנחות סלב ענקיות. רק עכשיו סוגרים את המניות, שאין יצור בעולם שלא היה נחקר על נושא כזה - הצוללות. במקרה הזה, היא זוהמה לטובתו של נתניהו זה מה שאני אומר.
"בן אני אפתיע אותך אני חושב שעד היום היו לנתניהו הנחות סלב בביבי טורס ואחרים אני מתייחס לעניין נקודתי היו שדבירם בחקירה כמו שלכל נחקר ולכל נאשם ואנחנו צריכים להיאבק על הזכויות של נחקרים ונאשמים כי בסופו של דבר זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו כולל לך לבן".

בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)
בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)

בן: איפה כל העדר היה כשזה היה אתה או אולמרט או קצב? אתה לא רואה שאתה משתף פעולה עם השטן?
"הוא חיזק את הפרקליטות ועמד מנגד רק כשזה הגיע לשולי גלימתו אז הוא התחיל לעסוק בזה אבל זה לא חשוב זה לא עניין שנוקמים בו כל אדם כולל האזרח נתניהו זכאי שיחקרו אותו על פי החוק ואם נעשה במהלך החקירה ואני לא נכנס עכשיו אם הוא אשם או לא אשם לדעתי לא".

בן: בסיפור אתמול בוודאות לא.
"יכול להיות אז בואו נלך כולנו ונפעל לחקיקה מהירה אתה מסכים אני מסכים ינון מסכים למה לא? כי הפרקליטות לא רוצה כי היא יודעת מה המשמעות של זה כי חלק גדול מהחקירות שלה מזוהמות על ידי תרגילים שלא יעמדו במבחן המשפטי של עץ הפרי המורעל".

ינון: קודם נרשיע, אחרי זה נתקן.
"אני לא רוצה שיורשע אף אדם אלא אם הוא אשם והחקירות התנהלו על פי החוק ולא זוהמו. אני מכיר הרבה אנשים שחשבו שזה אף פעם לא יגע בהם ואני מכיר מה קרה להם".

בן: יש שופטים בירושלים.
"אני לא מגן על ביבי אני מגן על כל אזרחי ישראל שעלולים ליפול בידי חקירות מהסוג הזה ויהיו בסופו של דבר גם חפים מפשע נופלים בחקירות האלה, עליהם אני מגן. לא על ביבי".

בן תתרומם לרגע מהפוזיציה שלך ותראה מה ביבי מעולל לכל המדינה.
"אתה מוכן שכל זכויות הנחקרים ילכו לעזאזל, העיקר שגם ביבי".