בתום דיון מקצועי שקיים הבוקר (שלישי) עם הנהלת משרד האוצר לקראת ישיבת קבינט הקורונה, החליט שר האוצר ישראל כ"ץ להביא לאישור הקבינט מתווה לפתיחה מיידית של מקומות העבודה שאינם מקבלי קהל. 

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

לאור הירידה הדרמטית בנתוני התחלואה והעובדה כי לסגירת מקומות העבודה השפעה עצומה על הפגיעה בתוצר של מדינת ישראל, קורא שר האוצר לקבל החלטה הקובעת לפתוח באופן מידי את מקומות העבודה שאינם מקבלי קהל ללא קשר לרמת התחלואה, לפעול לפתיחה של הגיל הרך וכיתות א-ב, לפעול לפתיחת המסחר בשלב השני של אסטרטגיית היציאה ולהוביל צעדי הגבלה דיפרנציאליים שיפחיתו תחלואה ויהיו בעלי עלות כלכלית נמוכה יותר.

במהלך הדיון עלתה הטענה כי מגבלות דיפרנציאליות צפויות להיות עם תועלת בריאותית גבוהה שכן כמעט רבע מהחולים מרוכזים בחמש הערים בהן התחלואה הגבוהה ביותר, בהתאם לנתוני השבוע האחרון. "הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להניע את המשק. לפתוח מיידית את העסקים שאינם מקבלי קהל ולחדש את פעילות מוסדות הגיל הרך", אמר כ"ץ.

עוד הוסיף כי האחריות הלאומית כרגע, לאור הירידה הדרמטית בתחלואה והעובדה כי כל הנתונים מצביעים על כך שאין כמעט הדבקה במקומות העבודה מחייבת אותנו לפתוח את אותם עסקים מיידית. "מנתונים ברורים שיוצגו בפני הקבינט עולה כי שבועיים לאחר סגר ראש השנה, שאיפשר את פעילות מקומות העבודה, כבר רואים ירידה בתחלואה.

הדבר מחזק את עמדתי כי מקומות העבודה אינם מסוכנים בריאותית וצריכים להפתח באופן מידי. פתיחתם אינה פוגעת בבריאות ומוסיפה רבות לכלכלה ולכן יש לפעול במיידית למהלך המשלים שיאפשר למשק לחזור לעבודה".

כזכור, הדיון בקבינט שהיה אמור להיערך היום נדחה כרבע שעה לפני מועדו עד לתום ההתייעצות שנערכת כעת בין ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות בשאלת דחיית הישיבה ליום חמישי, לאחר בקשתו של אדלשטיין לדחות אותו כדי להמתין לנתוני תחלואה נוספים. כאמור, דחיית זו מצריכה את הארכת תקנות שעת החירום, שתוקפן יפוג הלילה בחצות.