עיכובים נוספים: נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שלח היום (שלישי) מכתב לשר המפשטים, אבי ניסנקורן, בו הצהיר כי ישנם קשיים בהקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה, זאת בשל היעדר מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום בלבד. 

נציין כי לפני כשבועיים, הנחה שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, על תחילת תהליך מינוי פרקליט המדינה בתקווה להציע מועמד עד אמצע חודש נובמבר. כוונה, שכאמור, לא עולה בקנה אחד עם הקשיים העולים ממכתבו של נציב שירות המדינה.

נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

"נוכח הרכב ועדת האיתור שנקבע בהחלטת הממשלה, הקושי העיקרי בהקמת ועדת האיתור ומינוי חבריה, נובע מכך שבעוד שהממשלה החליטה במפורש שמנכ"ל משרד המשפטים יהיה חבר בוועדה ולא נציגו או ממלא מקומו, בעת שאין מנהל כללי קבוע למשרד המשפטים", כתב נציב שירות המדינה במכתבו. 

בסיום דבריו הדגיש פרופ' הרשקוביץ כי "אין ספק כי מדובר באחת המשרות הבכירות והמשמעותיות ביותר בשירות המדינה, ולכן יש חשיבות כפולה ומכופלת לאמון הציבור בהליכי המינוי ותקינותם".

אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, שר המשפטים, אבי ניסנקורן הצהיר לפני למעלה מחודשיים עו"ד שימי בראון, היועץ המשפטי של מפלגת כחול לבן לשעבר, הוא שעתיד להתמנות לתפקיד המנכ"ל הקבוע. אולם למרות שמינויו אושר זה מכבר, הממשלה אינה מצליחה להגיע כרגע להסכם בדבר המינוי. נדגיש כי הנושא בוער בימים אלה במיוחד, בשל החשש כי אם אכן מדינת ישראל תצא לבחירות פעם נוספת, לא יהיה ניתן למנות את פרקליט המדינה בעיצומה של ממשלת מעבר.