המחאה חודשה: ההקלות שאושרו בקבינט הקורונה לא מנעו מאלפי בני אדם לצאת ולמחות גם הערב (חמישי) בכל רחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הסיסמה: "ביבי-לך!". גז רוסס לעבר מפגינים בכיכר קוגל בחולון והמשטרה עיכבה שני קטינים החשודים במעשה. בביתר עלית רכב ביטחון פגע במפגין והטיח אותו לכביש. 

רכב פוגע במפגין ומטיח אותו לכביש

מסרטון שעלה לרשת החברתית נראה רכב הביטחון של הרשות, כשהוא חולף על פני מפגינים חרדים המוחים על סגירת מערכת החינוך החרדית בביתר עילית. הרכב פוגע באחד המפגינים ומעיף אותו, מיד לאחר מכן ממשיך בנסיעה.ראש המועצה של ביתר עילית מאיר רובינשטיין ציין כי הוא רואה את האירוע בחומרה, והבטיח שייבדק לתומו מיידית, ואם יימצא כי איש הביטחון נהג שלא כדין, הוא יפוטר לאלתר מתפקידו.

"בעקבות תיעוד שהגיע למשטרה לפני זמן קצר בו נראה רכב ביטחון של הרשות המקומית בביתר עלית שנצפה פוגע בהולך רגל ומטיח אותו לכביש המשטרה עיכבה את נהג הרכב ונפתחה חקירה לברור נסיבות המקרה", נמסר.

בתל אביב קיימו המפגינים תהלוכה בלתי חוקית ברחבי העיר, תוך שהם צועדים על צירי תנועה מרכזיים. דוברות המשטרה מסרה כי "חלקם אינם מקפידים על רווחים כנדרש ועל עטיית מסכות ובכך מסכנים את שלומם ובריאותם ואת שלום משתמשי הדרך. כתוצאה נגרמים בעיר עומסי תנועה. כוחות המשטרה מבצעים הכוונה של התנועה לצירים חלופיים. 

הפגנה נגד נתניהו בתל אביב. (קרדיט: אבשלום ששוני)

מ'קריים מיניסטר' נמסר בעקבות התקיפה בחולון: "הנאשם המסית מבלפור וחבריו לארגון הפשע סימנו את פעילי המחאה כאוייבים וכלבי התקיפה המוסתים מלה פמיליה הגיעו הערב לחולון צמאים לדם. אין לנו שום ציפייה שמי שביסס את שלטונו על פילוג, הסתה ושיסוי יקח אחריות ויגנה. ביבי- האלימות וההסתה לא ירתיעו אותנו!  כבר במוצ"ש הקרוב וכל מוצ"ש נתייצב בבלפור עד שתלך!"

בין מאות מוקדי ההפגנות, מתרכזים המפגינים בבלפור, כרמי מנשה, קריית שמונה, ופתח תקווה, כאשר בתל אביב מתוכננת ההפגנה הגדולה. כוחות משטרה נפרסו בפאתי העיר על מנת להגיב למקרים של הפרות סדר ו/או תקנות, וכוונה של המוחים לצאת לתהלוכה. המשטרה תאפשר את קיומן של ההפגנות, אולם, לא תאפשר הפרה של תקנות קורונה.

"בימים בהם מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט, אנו שבים ומדגישים בפני משתתפי המחאה את החובה להקפיד על הנחיות הקורונה: שמירת 2 מטרים בין אדם לרעהו, עטיית מסכה המכסה את הפה והאף, מחאה סטטית במגבלות הנ"ל הנה מותרת, קיום תהלוכות מותנה בהגשת בקשה ותיאום" מסרו במשטרה והוסיפו: "מצופה ממארגני המחאה, בכל מקום ומקום, לסייע למשתתפים להקפיד על הנ״ל, להסביר להם את המותר והאסור ולהקפיד למלא אחר ההנחיות". 

הפגנה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בתחילת השבוע המדינה הודיעה לבג"ץ כי אין בכוונתה להאריך את מצב החירום המיוחד והמשמעות היא שכבר מאתמול ניתן היה לקיים שוב הפגנות גם במרחק של יותר מקילומטר מהבית.  הודעת המדינה נמסרה בתגובה למספר בג"צים שהוגשו בנוגע למגבלות הקורונה. חלק מהעתירות מתייחסות באופן ספציפי למגבלות על ההפגנות, וחלקן נגד הסעיפים ב"חוק הקורונה הגדול", שמאפשרים לממשלה להטיל את אותן המגבלות.

המשטרה נערכת כבר כעת להפגנה הגדולה שאמורה להתקיים כמנהג שבשגרה במוצאי שבת בכיכר פריס מול מעון ראש הממשלה בבלפור.