עשרות אלפי בני אדם הפגינו אמש והלילה (ראשון) במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל רחבי הארץ. בפעם הראשונה מזה מספר שבועות, הורשו מפגינים רבים מכל רחבי הארץ להגיע להפגנה מול מעון רה"מ ברחוב בלפור בירושלים. הדבר התאפשר לאחר שכבר לפני מספר ימים הוחרגו ההפגנות ממגבלת המרחק של 1,000 מטרים בלבד מהבית. תשעה חשודים נעצרו או עוכבו במהלך התהלוכה הבלתי חוקית שהתקיימה ברחובות העיר, בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. חשוד אחד נעצר לאחר שאותר תרסיס גז מדמיע על גופו.

במהלך המחאה כוחות המשטרה ביצעו אכיפה של התקנות ונגד מי שלא עטה מסיכה כנדרש. בסיום המחאה, קומץ מפגינים שהמשיכו להפר את הסדר ולא נשמעו להוראות המשטרה לפנות הכביש, פוזרו ע"י השוטרים.

הפגנות נגד רה"מ בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עורך הדין אליעד שרגא, שעלה לנאום במהלך המחאה בכיכר רבין שבתל אביב אמר: "הזכות שלנו לחיים נפגעה אנושות כתוצאה מניהול כושל של ישבר הקורונה. הניהול היה כושל כדי להגן על נאשם (רה"מ נתניהו) מאימת הדין". עוד הוסיף שרגא כי "אם היו סוגרים ערים אדומות לפני חמישה שבועות  - לא היה צורך הסגר הזה". 

אליעד שרגא (צילום: אבשלום ששוני)
אליעד שרגא (צילום: אבשלום ששוני)

"באתי לומר לראש ממשלת ישראל - עד כאן!", אמרה יו"ר מפלגת קדימה לשעבר, ציפי לבני, "אנשים רבים יוצאים לצמתים ולרחובות כדי להיאבק על המדינה שלנו. הם רוצים לזעוק שלוש מילים: "עד כאן ולך". עוד הוסיפה לבני: "יכולת להירשם בדפי ההסטוריה כאיש שהביא שלום עם מדינות ערביות, אבל במקום זה אתה הורס את הדמוקרטיה הישראלית.

ציפי לבני (צילום: אבשלום ששוני)
ציפי לבני (צילום: אבשלום ששוני)

"ישראל היא מדינת חוק ולא יהיה בה אדם מעל החוק" אמרה לבני והמשיכה "אל תגיד שוב שאנחנו מפיצי מחלה ואנרכיסטים. שקר לא יהפוך לאמת גם אם כל השופרות יחזרו על זה. אף אחד לא שונא את המצביעים שלך אבל אתה שולח אותם לשנוא אחרים". 

בתוך כך פתחה המשטרה בחקירה על מקרה ריסוס גז מדמיע לעבר מפגינים במספר מוקדי מחאה בחיפה. לאחר ביצוע פעולות חקירה מהירות, עצרו שוטרי התחנה שלושה תושבי קרית ים בשנות ה-20 לחייהם בחשד לביצוע המעשים. ברכבם של החשודים נמצאו ראיות הקושרות אותם לביצוע המעשים.

הפגנה נגד נתניהו ברמת השרון (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו ברמת השרון (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

מקרה דומה אירע גם ברחוב נורדאו שבת״א, שם עצרה המשטרה חשוד כבן 19 שריסס דבר מה לעבר מפגינים ובכך פגע בעיניה של אחת מן המפגינות. כמו כן, מוקדם יותר הערב, במהלך הפגנה שהתקיימה ברחוב קויפמן בת״א, עצרה המשטרה חשוד בן 54, שתקף את אחד המפגינים בכך שהכה בפניו באגרוף. בנוסף, שליח על אופניים חשמליים נעצר בחשד שריסס גז מדמיע על מפגינים.

מתנועת הדגלים השחורים נמסר בתגובה למקרי התקיפה ברחבי הארץ: "נתניהו מסית לאלימות- והאלימות לא מאחרת להגיע. יש לו ולשותפיו לממשלה אחריות מלאה על מקרי התקיפה, על האלימות הקשה, על השנאה, הפילוג. עם ישראל ינצח את נתניהו".

ההפגנות נגד נתניהו (צילום: Amir Levy/Getty Images)
ההפגנות נגד נתניהו (צילום: Amir Levy/Getty Images)

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מבריאים את ישראל: ב-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ נמצאים כעת פעילי יש עתיד תל״ם ואומרים הגיע הזמן לממשלה שרואה את האזרחים. הגיע הזמן להחליף את הממשלה ולהבריא את ישראל". שרת החוץ והמשפטים לשעבר, ציפי לבני, תנאם בהפגנת התנועה לאיכות השלטון שתתקיים במוצ״ש (20:00) בכיכר רבין, בהנחיית אורלי וילנאי וגיא מרוז. עוד ינאמו בהפגנה: יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, השחקנית אורנה בנאי, מנכ״ל משרד הביטחון לשעבר אלוף (במיל׳) אילן בירן, ראש המל״ל לשעבר פרופ׳ עוזי ארד והמחזאי רמי ורד.

הערב נשלח מכתב בהול מעו"ד גונן בן יצחק, הפעיל בתנועת המחאה נגד רה"מ ומייצג רבים מהמפגינים שנעצרים בידי המשטרה, למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. עיקרי המכתב ששלח בן יצחק מתריעים בפני כוונות הולכות וגדלות של פעילי ימין, ובראשם הפעילה אורלי לב ואנשי ארגון לה-פמיליה, לדברי עו"ד בן יצחק, לפגוע הערב במפגינים ברחבי הארץ.

במכתבו כתב בין השאר עו"ד בן יצחק: "אנו מזהים בימים האחרונים וביתר שאת ב–48 שעות האחרונות התגברות של קריאות הסתה לאלימות כנגד המוחים, כאשר קריאות אלה יוצאות מקרב פעילים המקורבים לסביבת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ובהם גב' אורלי לב ואחרים בסיוע פעילים מארגון לה-פמיליה". כזכור, בהפגנות שהתרחשו ביום חמישי האחרון בחולון, נפצע פעיל המחאה סדי בן שטרית לאחר שהותקף על ידי פעילי ימין בחולון.

הפגנות נגד נתניהו בהרצליה
״האסון שלנו הוא המפלט של נתניהו״, אמרה הקומיקאית אורנה בנאי במהלך נאומה בהפגנה והוסיפה: ״נתניהו, אתה מטביע אותנו בים של שחיתות וזוהמה שיצרת. הגענו למצב הזה כי האינטרס של נתניהו ואינטרס של העם הפוכים. האינטרס של ראש הממשלה הוא למנוע מאיתנו להתבטא".
הפגנה נגד נתניהו בגשר יהודית בתל אביב
עוד ביקש עו"ד במכתבו כי תגביר המשטרה את אמצעי האכיפה שברשותה בערים חולון, ראשון לציון, נס ציונה וירושלים, שם הוא מזהה, לדבריו, היתכנות גבוהה במיוחד לפגיעה במפגינים: "כולי תקווה כי הערב הזה יעבור ללא שפיכות דמים, אולם אם חלילה יישפך דם, איש לא יוכל לטעון שהכתובת לא הייתה על הקיר, חתם את מכתבו". 

הפגנה נגד נתניהו בגשר ההלכה בתל אביב (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בגשר ההלכה בתל אביב (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

ממשטרת ירושלים הודיעו כי הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד ייחסמו לתנועה. כוחות המשטרה צפויים להיפרס באזור בכוחות  מתוגברים, תוך הערכה כי סמוך לשעה 23:00 יחלו לפנות את המפגינים מרחבי כיכר פריז. 

הפגנה נגד נתניהו בגשר קק''ל בתל אביב (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בגשר קק''ל בתל אביב (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)