כתב חדשות 12 עמית סגל הגיש היום (שלישי) תביעת דיבה בסך 400 אלף שקל נגד הדובר של ח"כ יאיר גולן, עומר נחמני, בעקבות פוסטים בהם כינה אותו "גזען" ש"מנסה לסתום לכל מי שלא חושב כמוהו את הפה". זוהי תביעת הדיבה הרביעית אותה מגיש סגל כנגד אנשים שביקרו אותו בשבועות האחרונים. 

"תזכורת: הוצאת לשון הרע היא עוולה אזרחית", כתב סגל בחשבון הטוויטר שלו. "אם הטחת במישהו שהוא שקרן, גזען, מסית לרצח או היטלר - היה מוכן לאפשרות המסעירה שתיאלץ להוכיח זאת. אם לא, תיאלץ לשלם. אני משוכנע שהוא ישמח על ההזדמנות להוכיח את אמיתות טענותיו בבית המשפט, וכמוהו כל מי שיעז להפיץ שקרים והסתה ברשת". סגל המשיך וציין כי "הרשת החברתית אינה מהווה שטח חסינות מהחוק" והוסיף: "כל סכום שיושג במאבק למיגור תרבות השקרים והאלימות ברשת ייתרם לאלתר".

"פרסום שקרים נתעבים על עיתונאים (או כל אזרח אחר) הוא תופעה נפסדת. אני מחזק את ידיו של גיא פלג עמיתי שהגיש שורת תביעות דיבה נגד פעילי ימין שהפיצו עליו דיבה חמורה, ומציע לכל מי שכזבים והסתה מופצים עליו ברשת לעשות כמוהו וכמוני", סיכם סגל.

אחד הפוסטים אליהם מתייחסת התביעה פורסם בחודש ינואר ובו כתב נחמני: "עמית סגל שבטעות נתפס כעיתונאי רציני, נחשף כגזען רציני. הפרצוף האמיתי של סגל מתגלה לא בפרוייקטים הגדולים ומלאי הרייטיניג אלא בפוסטים, בטוויטים ובמניפולציות הקטנות שהוא עושה בסקרים". 

בפוסט אחר, כחודשיים לאחר מכן, בעקבות חשיפת הקלטות בכר, כתב נחמני: "לכו תדעו על איזה עוד מעשים פליליים של נתניהו עמית סגל יודע ולא מדווח. אחרי גילוי כזה סגל צריך להיות מושעה מערוץ 2 עד לבירור כל העובדות, ואם זה נכון - אסור לתת לו לשדר עוד יום אחד בטלוויזיה".

גם פוסט שבו כתב נחמני על האיומים של סגל נגדו ונגד אחרים בהגשת תביעות דיבה - נמצא בלב התביעה. "שמעתם פעם על דבר כזה? עיתונאי שמתנגד לחופש הביטוי? שרוצה להשתיק ולאיים על אנשים במקום לעשות את התפקיד שלו? זה הרי הזוי לחלוטין שאדם שכל המקצוע שלו זה חשיפת האמת, מנטה לסתום לכל מי שלא חושב כמוהו את הפה", כתב נחמני, והוסיף: "אבל אז אני נזכר איך אילנה דיין חשפה את השקרים של סגל באולפן החדשות".

יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בשבועות האחרונות פנו חדשות ערוץ 12 וסגל לגולן ואיימו עליו בתביעה בטענה כי חבר הכנסת פרסם עליהם פרסום שקרי ופוגעני ממנו עולה לשון הרע, אך גולן נהנה במסגרת תפקידו מחסינות פרלמנטרית, שמגנה עליו מתביעות דיבה. "אז עמית סגל עלה להתקפה, והגיש נגדי תביעת דיבה", כתב גולן. "עיתונאי החצר של בלפור, האיש הממונה על הספינים התקשורתיים עבור נתניהו, סבור שאין זה ראוי שאפילו ארמוז על שותפותו בארגון העברייני שמקיף את ראש הממשלה, לדעתי כמובן". 

"אז מר סגל הצעיר, אומר הבוקר ובמיוחד עבורך את הדברים הבאים: אתה שותף לעבריין לכאורה, אתה מנסה לייצר עבורו סדר יום ציבורי שקרי ובלתי חשוב כדי להסיט ממנו את הביקורת על כישלונותיו המתמשכים", האשים גולן. "כן, אני חושד בך בתיאום מלא עם האבא או בנו או עם שניהם, וכן אני ממש משוכנע שמזמן זנחת נורמות עיתונאיות ראויות".

בלב הסערה עומד ציוץ שהעלה ח"כ גולן בחשבון הטוויטר שלו, בו התייחס לכתבה שפורסמה על ידי סגל במהדורת החדשות בערוץ, ובה נשמעו הקלטות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "הבוקר מיקי זוהר איים שאם מנדלבליט לא יבטל את משפט נתניהו - יפורסמו עוד הקלטות. עכשיו זה ברור איך הארגון עובד, נתניהו אוסף את ההקלטות, סגל מפרסם ומיקי זוהר מאיים. פשע מאורגן", כתב גולן.