לאחר ש"מעריב" חשף אתמול את הדוח הפנימי החמור של ועדת האלוף (במיל') איל בן ראובן, שמונתה על ידי מנכ"ל משרד הביטחון הקודם האלוף אודי אדם, לבחינת התפקוד של אגף השיקום במשרד הביטחון, גורם בסביבתו של שר הביטחון בני גנץ מאשר כי נדרש שינוי משמעותי בדרך שבה מטפלים בנכי צה"ל.

"יש הרבה כשלים וקשיים שהלכו והצטברו במהלך השנים בדרך שאנחנו מטפלים בנכי צה"ל", אמר הגורם. לדבריו, לאחרונה התקיימה פגישה בין השר ליו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן, ומטעמו של השר נערך ביקור בבית הלוחם, על מנת להבין לעומק את הטענות והבעיות העולות מצד נכי צה"ל לגבי הטיפול בהם.

הגורם הוסיף כי השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון עורך בימים אלה עבודת מטה, שמטרתה לשפר את המענה והשירות לנכי צה"ל. בחודשיים הקרובים גם ימונה ראש אגף שיקום חדש, שיחליף את ראש האגף הנוכחי תת־אלוף (במיל') חזי משיטה, לאחר קיומו של מכרז שכבר יצא לדרך.

קליימן אמר בתגובה: "הדוח החמור של ועדת בן ראובן חושף את מה שאנחנו יודעים, זועקים ונאבקים עליו במשך שנים - אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נמצא בקריסה תפקודית, ערכית ומוסרית, מתעמר בנכי צה"ל ורואה בהם אויב שיש להיאבק בו. אין מנוס, חייבים לבצע רפורמה עמוקה באגף - ויפה שעה אחת קודם".

ענת גינזבורג, יו"ר ועדת נכים ותגמולים ושיקום בלשכת עורכי הדין, אמרה כי "עורכי הדין המייצגים את נכי צה"ל מתלוננים שנים על ליקויים חריפים בהתנהלות אגף השיקום. יש לברך על כך שוועדת בן ראובן נכנסה לעובי הקורה וחשפה זאת. יש לצפות כי ראש הממשלה ושר הביטחון יפעלו במהירות להסדרת הליקויים והכשלים החמורים שעליהם מצביע הדוח".

גם במערכת הפוליטית הגיבו לפרסום. ח"כ עפר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמר כי "הטיפול של מערכת הביטחון בנכי צה"ל הוא מחדל קשה ומתמשך. ההבטחות של המשרד לשפר את המצב מובילות בסוף רק לדוח ועוד דוח. מה שצריך הוא להתחיל מחדש, להחזיר את ההגדרה של נכה צה"ל לכוונה המקורית, ולתת למי ששילמו מחיר כבד על הגנת המדינה את מה שמגיע להם".