הפגנות המחאה חודשו: הפגנות המחאה נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, התקיימו הערב (חמישי) בתל אביב, בצמתים ועל הגשרים ברחבי הארץ ברקע 25 שנים להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

בתל אביב צעדו המונים ברחבי העיר לכיוון כיכר רבין, בה הודלקו 25,000 נרות זיכרון לזכרו של ראש הממשלה המנוח. במהלך הצעדה עצרה המשטרה שלושה חשודים בדרך נמיר, בגין תקיפה הדדית. מבירור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי רוכב אופניים חשמליים ירק על אחת המפגינות, וכתוצאה מכך תקפו המעורבים באירוע זה את זה, כאשר בן זוגה של המפגינה הצטרף לתקיפה. 

בתוך כך, בעת שחלק מהמוחים צעדו ברחוב הכובשים בת״א, גבר כבן 45 המתגורר במקום איים לפגוע במוחים תוך שהוא מניף סכין לעברם. שוטרים שהיו בסמוך וקיבלו דיווח אודות האיום החמור, הצליחו לעצור את החשוד. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, גבתה עדויות והחשוד  נחקר כעת בתחנת המשטרה.

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לקראת המחאות. היערכות המשטרה התבססה על הערכות מצב לפיהן עצימות המחאה תגבר על רקע אירוע יום הזיכרון השנתי לראש הממשלה לשעבר.

הפגנות נגד רה"מ בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"בימים בהם מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט, אנו שבים ומדגישים בפני משתתפי המחאה את החובה להקפיד על הנחיות הקורונה", מסרה משטרת ישראל והדגישה כי תגבר האכיפה על שמירת מרחק של שני מטרים בין המפגינים, עטיית מסכה על הפה והאף וקיום תהלוכות רק באישור, המותנה בהגשת בקשה ובתיאום מראש. 

הפגנות בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

"תהלוכות בלתי מתואמות המתקיימות על צירי תנועת כלי רכב, מסכנות באופן ממשי את הצועדים וחושפות אותם לפגיעה בין אם במזיד או בשגגה", התריעה ממשטרת ישראל והדגישה: "אנו קוראים למארגני התהלוכות לקיים שיח עם המשטרה לצורך תיאום מסלול התהלוכות , זאת למען שמירה על בטחון הצועדים".

הפגנה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

על רקע יום הזיכרון השנתי ליצחק רבין ז"ל, הודגש כי שימוש בנרות דולקים בסביבה בה נוכח קהל רב מהווה סיכון לביטחון הציבור, ולכן יש לגלות אחריות ולהשתמש בפנסים במקום נרות. כמו כן ציינה המשטרה כי "מצופה ממארגני המחאה, בכל מקום ומקום, לסייע למשתתפים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ולהסביר למשתתפים את המותר והאסור".