מחקירת האירוע ובירור בבית החולים וגם במשטרה, עולה היום (שבת) כי האחראים הישירים לעצם חטיפת גופת מנהיג הדת (שייח') הדרוזי, אבו זאין אלדין חסן חלבי, הם מנהיגי העדה הדרוזית במג'דל שאמס, ההמון שפרץ לבית החולים ובני משפחתו של השייח' שלא מנעו את מסירת הגופה והותירו אותה בבית החולים.

מקורביו של השייח' אבו זאין אלדין חסן חלבי פורצים לבית החולים "זיו" בצפת. צילום: מצלמות אבטחה

מיד עם קבלת הידיעה אודות מותו, נערכו במג'דל שאמס לקיים הלוויה המונית חרף תקנות הקורונה והעובדה שמג'דל שאמס הוכרזה כאזור אדום ועל כן הגיעו לקחת את הגופה. כשהגיעו כוחות המשטרה אל ביתו של השייח' הם נחשפו לכ-1,500 תושבי המקום שצבאו מול ביתו של המנוח והורו להמון להתפזר מהמקום.

תוך זמן קצר עזבו התושבים את האזור וכוחות המשטרה יחד עם בני המשפחה וראשי מג'דל שאמס פנו אל אצטדיון הכדורגל כדי לתאם את אירוע ההלוויה המתוכנן לשבת בקפסולות מסודרות. בסופו של דבר, השתתפו בהלווייתו של השייח' כ–2,500 בני העדה שהגיעו בקבוצות מוסדרות, נפרדו ממנו ועזבו את המקום כדי לאפשר כניסה לקבוצות נוספות. 

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "לאחר קביעת מותו של השייח', סיכם בית החולים עם משפחת הנפטר וההנהגה המקומית במג'דל שמס כי גופתו תוצא מבית החולים ביום שבת בבוקר ותובא לקבורה במהלך השבת. בניגוד לסיכום עם המשפחה והמנהיגים, בשעות הערב של יום שישי הגיעו כמה עשרות תושבים דרוזים מיישובים אחרים אל בית החולים בדרישה לקבל את הגופה, וכוח משטרה הוזעק אל המקום. הגופה נמסרה לאנשי העדה על ידי צוות בית החולים, שהעבירו אותה לבית העם במג'דל שמס". 

התייחסותו של מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמאן זרקא, לאירוע (קרדיט: המרכז הרפואי זיו)

עוד הוסיפו במשטרה: "מפקד מחוז צפון הורה לבדוק את נסיבות מסירת הגופה שלא במועד שנקבע, ועל קיום חקירה מקיפה למיצוי הדין עם המתפרצים לבית החולים".

כזכור, בשישי בערב התקבלה במשטרה קריאה מהנהלת המרכז הרפואי זיו בצפת אודות חטיפת גופה של השייח' שמת בעקבות הקורונה, על ידי כ-150 דרוזים שהגיעו לשטחי המרכז הרפואי זיו בצפת ופרצו פנימה. כשהגיעו כוחות המשטרה למרכז הרפואי הם זיהו עשרות רבות של תושבי מג'דל שאמס נסערים והזעיקו למקום כוחות וצוותים של יס"מ. 

כח המשטרה שהגיע למרתף המרכז הרפואי מלווה בקב"ט המקום, נחשף על פי הנטען לתמונה שונה לגמרי שכן השוטרים זיהו ארבעה רופאים במדים מתוך הסגל הרפואי במרכז כשאחד מהם הינו רופא מרדים תושב מג'דל שאמס כשהם עצמם יורדים עם הגופה ומעבירים אותה לידי האזרחים. 

בשלב הזה תהה מפקד הכוח האם הגופה נמסרת לאזרחים באישור, ומבירור מול אותו רופא מרדים הוא נענה לכאורה בחיוב. אלא, שחרף זאת עולה טענה מדוע אישר מפקד הכוח את מסירת הגופה לידי אותם אזרחים, זאת בשעה שקיבל תלונה מהנהלת המרכז הרפואי על כוונה לחטוף את הגופה בניגוד לנהלים.