על פי פרסום של אביעד גליקמן הערב (שבת), בחדשות 13, במהלך השבועות האחרונים פנה חשב משרד ראש הממשלה לראש הסגל של נתניהו בבקשה שיפרט אלו הוצאות הן למימון פרטי ואלו לטובת מילוי תפקידו. בתגובה טען ראש הסגל כי כל ההוצאות שהמדינה משלמת הן עבור מילוי תפקידו של נתניהו. 

ראש הממשלה נתניהו על אישור תוכנית המענקים

מדובר בהוצאות של מאות אלפי שקלים בשנה וכוללות מזון, תיקון תריסים, חשמל וכדומה. ראש הסגל אף טען כי העובדה שההוצאות על המעון בקיסריה משולמות על ידי המדינה מוכיחה שהחשב והיועץ המשפטי של המשרד אישרו מראש שמדובר בהוצאה למען מילוי תפקידו.

החשב בתגובה טוען שלא הוא ולא היועץ המשפטי של המשרד מחליטים מה נחשב ציבורי ומה נחשב פרטי ולכן ראש הסגל חייב להבהיר באיזה סוג של הוצאות מדובר. 

כזכור, ביוני האחרון נתניהו דרש מועדת הכספים החזר של מאות אלפי שקלים כגילום להוצאות מס שנגבו ממנו במשך למעלה מעשור. במסמך שהוגש לוועדת הכספים לקראת הדיון, נדרשת הועדה לאשר כי אוצר המדינה יגלם תשלומים עבור שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, בתקופה שמ-1 בינואר 2009 ועד 31 בדצמבר 2017.

לאחר דיון אישרה הועדה את הבקשה לקבל החזר מס בסך כחצי מיליון. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר בנושא כי "כינסנו את הדיון הזה כדי לתקן עיוות. ברמת העיקרון, לא סביר שראש ממשלת ישראל, שמשכורתו ירדה לאזור ה-17 אלף שקלים בחודש, ישלם גילומי מס שנאספו במשך שנים. מדובר על סך גדול של מאות אלפי שקלים. לכן, הבאנו לדיון החשוב הזה את הביטוי של הדרישה הזו. ראש ממשלה צריך את הכלים לתפקד".