עומסי תנועה כבדים נוצרו כבר משעות הבוקר של יום שישי בכביש המוביל לבית העלמין ירקון, כאשר אלפים, שלא יכלו להתייחד עם יקיריהם במהלך הסגר הממושך, הגיעו למקום. העומס החל כבר מתשע בבוקר, כאשר נרשמה תנועה ערה של כלי רכב שהמתינו להיכנס לבית העלמין. גם לאורך הכביש בתוך האזור כמעט בלתי אפשרי היה למצוא מקום חניה פנוי.

המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

"רבים מהמבקרים מקיימים כעת אזכרות ליקיריהם. בזמן הסגר הם הגיעו לכאן בעיקר להלוויות מצומצמות", סיפר עובד ותיק בבית העלמין. "אנחנו רואים עלייה במספר המבקרים, עלייה שהחלה מיד לאחר שהסגר הסתיים. לפי דעתי, המספרים רק ילכו ויגדלו".

מנהל חברה קדישא אברהם מנלה סיפר בשיחה עם "מעריב" שאכן מורגשת תנועה ערה מאז תום הסגר, בעיקר בימי שישי, בבית העלמין ירקון ובבתי עלמין נוספים. "יש כאן הצטברות של תקופה ארוכה שאנשים לא הגיעו לבתי עלמין לאזכרות בגלל הסגר והחגים. בכל שנה לקראת יום הכיפורים מגיעים מבקרים רבים משעות הבוקר המוקדמות, והפעם הרוב לא יכלו להגיע בגלל הסגר", הסביר מנלה. "היו גם אנשים מבוגרים שלא הגיעו לקרוביהם בתקופת הסגר ומנצלים עכשיו את האפשרות להגיע. הם ציפו לזה כל התקופה".

אברהם מנלה (צילום: פרטי)
אברהם מנלה (צילום: פרטי)

תושב רמת גן שהגיע לבית העלמין סמוך לשעה עשר אמר מאוחר יותר כי "נאלצתי להמתין יותר מחצי שעה רק כדי להיכנס לבית העלמין. הכל היה פקוק, וגם כשהגענו לא הייתה חניה". למרות מספר המבקרים הרבים שעלו לקברי יקיריהם, לא נוצרו התקהלויות בתוך בית העלמין, והיה מספיק מרווח בין המצבות.