בצל רצף אירועי האלימות החמורה שהיו בימים האחרונים ביישובי המגזר הערבי, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן קיים היום (ראשון) הערכת מצב מיוחדת עם מפקדי המחוזות והאגפים בנושא המשך היערכות המשטרה ופעילותה בנושא זה. במהלך הערכת המצב הנחה מ"מ המפכ"ל את מפקדי המחוזות להמשיך ולהשקיע מאמצים רבים וממוקדים במאבק ביישובי החברה הערבית, בדגש על פעילות מניעה ואכיפה.

ממלא מקום המפכ"ל טען בסיום הערכת המצב כי ״המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות ורצח ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ואנו נמשיך לפעול להעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי רצח ואלימות באשר הם".

ממלא מקום המפכ''ל ניצב מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ממלא מקום המפכ''ל ניצב מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד הוסיף ניצב כהן בהמשך דבריו כי "מרבית האירועים הללו מתרחשים על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות. ממלא מקום המפכ"ל הוסיף כי "בשנים האחרונות המשטרה אמנם תגברה משמעותית את כוחות השיטור ביישובי החברה הערבית, אולם ברור לכל שהאכיפה איננה הדרך היחידה למיגור תופעות חברתיות פסולות".

את דבריו חתם ניצב כהן כי "רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה יובילו לשינוי המיוחל״.