תת ניצב אלי אסייג, ראש היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), הודיע אמש לראש אגף המודיעין והחקירות, ניצב יגאל בן שלום, על פרישתו מהתפקיד. אסייג, שמכהן במשטרה מזה למעלה משלושה עשורים, ציפה לקבל את דרגת הניצב, אך הדבר לא קרה בסבב המינויים האחרון. כמו כן, סבב המינוי הבא של הניצבים ייקח לפחות כשנה - ומסיבה זו בחר אסייג לסיים את שירותו במשטרה. 

אמש כינס אסייג את אנשי היחידה שלו והעביר להם את הידיעה, ולאחר מכן הוא עדכן גם את ניצב בן שלום. מדובר בחוקר שנון, חד כתער, איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, ולא בכדי במהלך שירותו הוא כיהן בתפקידי ניהול ועמד בראש הפירמידה במקומות שבהם היה, תוך ניהול חקירות מורכבות וסבוכות. 

אסייג שירת ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב ובהמשך עבר למחוז צפון במשטרה. הוא היה אמון על תיקי רצח ותיקי חקירה סבוכים מאוד. אסייג גם היה המקים הראשי של היחידה המרכזית של מחוז חוף עם הקמתו, ולאחר מכן מונה לתפקידים בכירים בלהב 433 עד מינויו למפקד היאל"כ. 

היחידה ניהלה שניים מהתיקים המרכזיים - הצוללות ותיק 4,000 (בזק-וואלה). אסייג היה בצוות הבכיר שהגיע למעון ראש הממשלה בבלפור כדי לחקור את נתניהו. באותם ימים ניצב יגאל בן שלום היה ראש להב 433 ומפקדו הישיר של תת ניצב אסייג.