מתווה ה"איים הירוקים" המתייחס לבתי המלון בים המלח ואילת, שאושר ביום רביעי בלילה במליאת הכנסת לאחר דחיות חוזרות ונשנות, יחל לפעול רק בסוף השבוע הבא בשל הצורך להתארגנות ליישומו.

ועדת החוקה מאשרת את הצעת חוק האיים הירוקים

"למעלה משבוע דיברו בכנסת על המתווה, בעוד משרד הבריאות והגורמים הנוספים היו צריכים להיערך לקראת יישומו המיידי ולמנוע מאיתנו עוד שבוע של הזמנות", אמר ל"מעריב" יוסי גלזר, מנכ"ל מלון "קלאב ים המלח" מרשת פתאל. "כבר כמה פעמים שהחזרנו עובדים, נערכנו להגעת האורחים ופתחנו את המטבח, ובסוף הפתיחה נדחתה ונאלצנו לזרוק את האוכל או לתרום אותו. אני מעריך שלאחר הפתיחה אזור ים המלח יתעורר. אנחנו מקבלים כבר הזמנות לסוף השבוע הבא. אנשים מחפשים לצאת ולנפוש".

גם ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר, מעריך שיתחיל עידן חדש. "עברנו הרבה תלאות עד שהמתווה אושר וצריכים להודות למי שסייע לנו. הפתיחה רק בעוד שבוע נובעת מכך שמדובר במבצע לוגיסטי של הקמת טרמינל, קבלת האישורים ממשרד הבריאות ותיאומים עם המשטרה. אני רוצה להדגיש כי מתווה האי הירוק הוא במתחם המלונות, אבל הצימרים ושמורות הטבע כבר נפתחו".

גם באילת החלה הספירה לאחור לקראת הפיכתה לאי ירוק. "כבר כמה פעמים התאכזבנו ועברנו טלטלה קשה, אבל עכשיו לפחות החוק עבר ובסוף השבוע הבא נחזור לפעילות", אמרה מירב טובול, מנהלת מלון "ליאונרדו פלאזה" אילת מרשת פתאל. "מאז תחילת הסגר השני אילת הייתה נטושה לחלוטין. זו עיר שבנויה וחיה על תיירות. אני מקווה שלאחר פתיחת המלונות, בשלב הבא ניתן יהיה לפתוח את שאר הדברים בעיר. אנחנו כבר מקבלים הזמנות רבות ומתארגנים לקראת הפתיחה, שציפינו לה שבועות ארוכים", הוסיפה טובול.