רחוב יהודה הלוי, אחד מהסואנים ביותר בלב תל אביב, נפתח היום (שישי) לתנועת כלי רכב, זאת עם סיום העבודות מעל התחנה התת קרקעית של "הקו האדום" של הרכבת הקלה. כאמור, העבודות להקמת התחנה החלו באוגוסט 2015, והגדרות שהוצבו באזור, לצד חסימת הצומת, הובילו למחאה רבה בקרב בעלי העסקים.

העבודות להקמת תחנת יהודה הלוי-אלנבי, החלו באוגוסט 2015. הגדרות המקיפים את אתר העבודה וחסימת הצומת הסואנת לתנועת כלי רכב, גרמה למחאות בקרב בעלי עסקים. חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) המבצעת את העבודות, הודיעה כי בתקופה הקרובה יימשכו העבודות לפיתוח הרחוב, אך ללא הפרעה לתנועה ובסיומן יוכלו הולכי הרגל לחצות את הרחוב לכיוון פארק המסילה בדרך לחוף הים.

עבודות הרכבת הקלה באזור גשר מעריב

פתיחת יהודה הלוי, הגיעה כחודש לאחר פתיחת פארק המסילה, שהוקם על ידי נת"ע מעל תחנת אליפלט. זאת בנוסף לפתיחת צירים נוספים בשדרות שאול המלך ובשדרות יהודית, שגם שם מוקמת תחנה תת-קרקעית של הקו האדום. מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, מסר שבשנה הקרובה צפוייה החברה לסיים עבודות פיתוח באזורים נוספים, עם התקדמות העבודה בקו האדום של הרכבת הקלה וזאת, לקראת נסיעת המבחן של הרכבת המתוכננת בשנה הבאה.

עם תחילת העבודות בקיץ 2015, הצפי של נת"ע היה שהקו האדום יתחיל לפעול באוקטובר 2021, אבל לאחר עדכון לוחות הזמנים הפתיחה אמורה להידחות בשנה ללקראת סוף 2022. על פי תכנית העבודה של החברה, בשנה הבאה יחלו גם עבודות "הקו הירוק" ו"הקו הסגול" של הרכבת הקלה.

"הקו האדום" שמתחיל כקו עילי בפתח תקווה, הופך להיות תת קרקעי לאחר צומת גהה. הקו התת קרקעי עובר לאורך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן ומצומת עלית ממשיך למרכז תל אביב. בשדרות ירושלים ביפו הקו חוזר להיות עילי והוא מגיע עד לבת ים.

רחוב יהודה הלוי בתל אביב נפתח (צילום: אבשלום ששוני)
רחוב יהודה הלוי בתל אביב נפתח (צילום: אבשלום ששוני)