בפרויקט מיוחד של ערוץ הטלוויזיה MTV ישראל (אפיק 75 ביס ו־189 בהוט) ובית השנטי לרגל "יום הילד הבינלאומי", אשר חל היום ושבמסגרתו נערכים מיזמים שונים במהלך החודש הקרוב - יספרו כ־20 נערים ונערות המתגוררים במקום על חייהם "דרך המוזיקה".

כל מי שייקח חלק במיזם ישתף את המאזינים בשיר אחד, שנושא עבורו משמעות מיוחדת. דרך השיר הצעירים יחשפו את עצמם ואת סיפור חייהם המרגש.

אחת הנערות שתיקח חלק במיזם היא נס (18), שחולמת להיות שחקנית ומנחה בטלוויזיה. בשיחה עם "מעריב" סיפרה הצעירה על חייה הקשים. "עברתי אלימות מאוד קשה מצד משפחתי, ובגיל 16 ברחתי לרחוב. לא ידעתי מאיפה תגיע הארוחה הבאה שלי. בית השנטי החזיר לי את האמון בבני אדם".

נס, שמשתתפת במיזם (צילום: באדיבות MTV ישראל)
נס, שמשתתפת במיזם (צילום: באדיבות MTV ישראל)


צעיר נוסף שישתתף בפרויקט הוא גל (20), שבחר בשיר Dear Mama של הראפר המנוח טופאק. גל ישתף את השומעים בסיפור חייו, שכולל קשר שהיה לו בעבר עם אם אומנה, שנפטרה בשלב מסוים ולכן נאלץ לחיות ללא מסגרת תומכת ומשפחתית עד שהגיע לבית השנטי. בעזרת התמיכה שמצא במקום, גל סיים לימודי מוזיקה וחולם לשיר ראפ בעצמו. האלבום בדרך - הוא מבטיח.

מריומה בן יוסף, מייסדת ומנכ"לית בית השנטי, הוסיפה: "כל יום אני מודה לצוות המרגש של הנשמות שבחרו בייעודם לצעוד ביחד איתי ולתת כוח, תקווה ואהבה לילדים שבחרו בחיים". מנהלת MTV ישראל אביה פרחי הדגישה: "במסגרת המיזם הזה הייתה לנו הזכות לשבת ולהקשיב לנערים ונערות שנתנו לנו הצצה אמיתית לחיים וללב שלהם דרך המוזיקה. בית השנטי הוא מקום שקשה שלא ליפול בקסמו, ואנחנו מקווים שגם בתקופה כזאת אנשים ייפתחו את הלב ויתרמו".