בעוד שמחר צפויים חברי הוועדה להרחבת שירותי סל התרופות לשנת 2021 להתכנס שוב, חודש וחצי לפני הגשת ההמלצות ואישורן, עדיין מרחף על דיוני הוועדה סימן שאלה בדמות היעדר תקציב מדינה מאושר, שאמור לממן את התרופות שייבחרו על ידי הוועדה וייכללו בסל.

פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת הסל, הזהיר כי "בהיעדר תקציב בשנה הקרובה, לא יהיה מימון לתרופות מצילות חיים. לא יכול להיות שנקפיא את תקציב סל התרופות במשך שנתיים".

בתוך כך, מיה רפאלי, מחלימה מסרטן השחלה ומקימת הקבוצה "גמאני חליתי בסרטן השחלה", שלחה מכתב לחברי הוועדה, שבו היא מבקשת להנגיש את התרופה בסל לכלל החולות ולא להפקיר את הנשים שלא נושאות את מוטציית BRCA.

היא קוראת בין השאר "לפעול לקידום מענה תרופתי היכול לעכב את התפתחות המחלה – כל יום הוא חשוב. עד כה רק שליש מהחולות שנמצאו חיוביות ל־BRCA היו זכאיות לטיפול דרך הסל, אך היום לראשונה ניתן להציע טיפול תרופתי נוסף לכלל החולות כבר בשלב הראשון של המחלה.

"התרופה זג'ולה יכולה להציל את חייהן של נשים רבות. היא הפחיתה את הסיכון להתקדמות המחלה ב־38%, כלומר המחלה נעצרה למשך שמונה חודשים משמעותיים ביותר. נוסף לכך, אצל נשים שנמצאו חיוביות ל־HRD, זג'ולה הפחיתה את הסיכון להתקדמות ב־57%. חייבים להכניס את הטיפול לסל הבריאות, רק כך נוכל לעלות את אחוזי הריפוי מהמחלה ולהחזיר לנשים רבות את החיים שלהן, כפי שאני זכיתי בשלי".