לפחות שני בני אדם נהרגו בפיצוץ במפעל מתכות ברחוב העוגן באזור התעשייה הצפוני באשדוד הבוקר (שלישי), סמוך לשעה 7:45. אדם נוסף נפצע באורח בינוני. על פי החשד, מדובר בתאונת עבודה. בעקבות התאונה נעצרו בעלי המפעל לחקירה בחשד לעבירות רשלנות וחוקי הבטיחות. חקירת המקרה נמשכת בידי שוטרי תחנת אשדוד וחוקר תאונות עבודה.

אתר הפיצוץ באשדוד. צילום: דוברות המשטרה

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים אך נאלצו לקבוע את מותם של שניים מהם - גברים בשנות ה-40 לחייהם. בנוסף, גבר כבן 40 פונה במצב בינוני לבית החולים אסותא בעיר עם חבלות גביים. עוד דווח על פצוע נוסף שפונה באופן עצמאי לבית החולים.

אתר הפיצוץ באשדוד (צילום: דוברות המשטרה)
אתר הפיצוץ באשדוד (צילום: דוברות המשטרה)

פראמדיקים ממד"א, מתן כהן ומיכאל ארליכמן, סיפרו על אתר התאונה: "כשהגענו למקום ראינו הרס, גבר כבן 35 חולץ ע"י אנשים במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה קשה ברגל. הם הכניסו אותו לרכב פרטי ויצאו איתו לחבירה איתנו. העלינו אותו לאמבולנס ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך טיפול מציל חיים כשמצבו בינוני ובהמשך הוא הורדם. במקום האירוע אותרו שני גברים כבני 40 מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פציעה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום. הסריקות לאיתור עובדים נוספים שהיו במפעל נמשכות. אנחנו כאן עם כוחות גדולים וערוכים להעניק טיפול רפואי אם ימצאו נפגעים נוספים".

ההרוגים בפיצוץ הםנתין זר מטורקיה ותושב השטחים. נבדק חשד לפיו תאונת העבודהאירעה בעקבות ריתוך של מכל גז. מפקד מחוז הדרום במשטרה ניצב יורם סופר בדרך למקום לקיים הערכת מצב. מבית החולים אסותא באשדוד נמסר כי בית החולים קלט פצוע בינוני עם פציעת גפיים משמעותית. עם קבלתו טופל על ידי צוות הטראומה, אך לאור פציעתו היה צורך להרדימו ולהנשימו. מחדר הטראומה הועבר הפצוע לחדר הניתוח להמשך טיפול - מצבו יציב.