אמיר בודוויג מירושלים חגג לאחרונה יום הולדתו ה־13. במסגרת האירוע החגיגי הדהים הנער את משפחתו וחבריו, כאשר הודיע כי החליט לתרום את כספי הבר מצווה שקיבל לארגון "בית הגלגלים", עמותה המשקמת צעירים ומבוגרים בעלי מוגבלות פיזית ומארגנת עבורם פעילות חברתית. 

אמיר הסביר כי הארגון היה "מעין בית שני" עבור אחותו הגדולה קוראל ז"ל, שהייתה חניכה שם, ולמרבה הצער הלכה לעולמה לפני ארבע שנים ממחלה גנטית, מעט לפני שמלאו לה 17.

"קוראל חסרה לי בכל יום ויום אבל באירועים כאלה, כמו הבר מצווה שלי, הגעגוע אפילו מתגבר. אני מתגעגע לחיוך שלה", סיפר השבוע אמיר בעצב. "במסגרת חגיגות הבר מצווה שלי הרגשתי שיש לי הזדמנות לתת לה סיבה להיות גאה בי".

אמיר והוריו יצרו קשר עם "בית הגלגלים" והודיעו להם על התרומה הנדיבה. "זו זכות גדולה עבורי לתת למקום שעוזר לאנשים כמו אחותי. לתרום למקום שתרם לה רבות ואפשר לה ולנו לחייך וליהנות מהזמן שהיה לנו ביחד", סיכם הנער.

בנושא נוסף: ב־3.12 יצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי להעלאת המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. בשנים האחרונות החלה להתפשט בעולם יוזמה של הארגון הבריטי PurpleSpace, שבמסגרתה מוארים באותו יום מאות מבנים ציבוריים באור סגול – הצבע המזוהה עם אנשים עם מוגבלויות. 

מפעל הפיס, שמשקיע משאבים רבים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה, בפרויקטים לאומיים וקהילתיים, החליט לפעול השנה גם בזירת ההסברה. 

במסגרת שיתוף פעולה שלו עם האתר "שווים" והשלטון המקומי, יתקיים השנה בישראל "לילה סגול", כאשר עשרות מבנים בארץ יוארו בצבע סגול. המבנים יכללו גם את משכן הנשיא, גשר המיתרים בירושלים, הקריה, מוזיאון ישראל ותחנת הכוח רידינג בתל אביב.