ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול (רביעי) פה אחד את התקנות שיאפשרו את פתיחת המסעדות, האטרקציות התיירותיות והמסחר ב"איי התיירות". עוד לדרישת הוועדה תוקנו התקנות ולפיהן תתאפשר גם פתיחת גני החיות והספארי ומתחמי החנויות הפתוחים ויוארכו תקנות הגבלת הפעילות הקיימות בשבועיים.

ועדת החוקה מאשרת את הצעת חוק האיים הירוקים

"הצעד יאפשר לנו ולגני החיות האחרים לנשות לרווחה ולנסות לצמצם את הנזקים הכלכליים שהצטברו בתקופה הזו וכמובן שוב נוכל לממש את יעודינו ליצור מפגש חווייתי וחינוכי של אנשים עם חיות הבר", ציינו בספארי – "נפעל על פי התקנות שיסייעו להתנהלות בטוחה בגן  ולשמירה על ההנחיות ועל הבריאות. הרוח הגבית שקיבלנו מעיריית רמת גן, מחברי כנסת ומכלל הציבור, סייעה מאוד בכל הפעילות שלנו ותסייע לנו להמשיך ולשמור על בעלי החיים ולפשר את קיומו של הספארי".

בנוסף, אישר קבינט הקורונה מספר החלטות נוספות בתחומי החינוך והתיירות.

ניתן יהיה לקיים הכשרה מעשית או לימודים מעשיים במוסד להשכלה או להכשרה מקצועית שלא ניתן לקיים בו לימודים מקוונים בשל צורך בציוד או תשתיות החיוניים ללימודים. יתאפשר לעד 10% מהתלמידים באותם מוסדות גישה לתשתית או ציוד חיוני לצורך השתתפות בלימוד מקוון. הלימודים יהיו בקפסולות קבועות כאשר אנשי הצוות יוכלו לבצע תחלופה של עד שלוש קבוצות. קיום פעילות בשטח פתוח של איש צוות עם עד 19 תלמידים, כולל מסייע לתלמיד הזקוק לכך. יודגש: מסייע ייחשב במניין המשתתפים המקסימלי בפעילות.

באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח יופעלו בתי אוכל בשטח פתוח במתכונת של ישיבה במקום, עם מספר אנשים שלא יעלה על 50; אטרקציות תיירותיות בשטח פתוח, בתנאי "תו סגול" הקבועים בתקנות; מסחר בחנויות רחוב ומרכזי קניות פתוחים, עם תפוסה של אדם לכל שבעה מ"ר ולכל היותר עד 20 אנשים. בנוסף, בנוגע לעניין הפעלת חדרי אוכל ובריכות במתקני אירוח המיועדים לאורחי מתקן האירוח: תתאפשר תפוסה של עד 50% מהתפוסה המותרת בחדר האוכל ובמי בריכת השחייה – מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 6 מ"ר.

עוד הוחלט כי תקבע עבירה על אי-קביעת מנגנון לוויסות מספר השוהים בעסקים הפועלים באזור תיירות מיוחד (שהקנס בגינה הוא 2,500 ₪) וכן עבירה על הפעלת בית אוכל במבנה ולא בשטח פתוח (עם קנס של 5,000 ₪). לגורמים המוסמכים לאכיפה יהיו סמכויות אכיפה גם ביחס לעסקים באזור תיירות מיוחד.

אתמול שוחחה ענת דוידוב ב-103FM עם דוברת הספארי, שגית הורוביץ, שאמרה כי "אנחנו שמחים שיש תיקון לעוול שנעשה אז בפתיחה הקודמת של אותם פארקים. שטחים כמו הספארי וגני החיות הם בעלי שטחים עצומים".



כזכור, בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את חוק "האיים הירוקים" לפתיחת אילת ומלונות ים המלח, לאחר שהושגה פשרה הקובעת כי הצעת החוק לא תאפשר הוספת יישובים נוספים מעבר לאילת וים המלח, אך תהיה אפשרות לפתוח אטרקציות ומקומות נוספים מחוץ למלונות - באישור משרד הבריאות. 

לפני מספר ימים הסבירה מנכ"לית קראון פלאזה, סוזן אהריש כי אי פתיחת האטרקציות יקשה עליהם להתרומם: "אפשר להפעיל כל דבר, אבל אתה יודע, תגבילו כמות של אנשים בכניסה וביציאה, כמו שעשינו בחדרי האוכל במלונות. ניתן להפעיל כל דבר עם הגבלה של כמות אנשים, אז לא ייכנסו 20, ייכנסו עשרה, אבל תפעילו, תתחילו להניע, כי גם להניע לוקח זמן וחייבים להניע את העיר הזו כי היא מנותקת, פשוט מנותקת, כאילו מחשמל אפילו. וככה זה, ייקח הרבה זמן להפעיל ולהרים את כל האורות בעיר".

אתמול אף נפתחו מתחמי קניות פתוחים רבים ברחבי הארץ. בין השאר תועדו תורי ענק בכניסה לחנויות במתחם ביג בקריית אתא. על פי הדיווחים, רבים המתינו במקום מבעוד מועד, עוד בטרם פתיחת החנויות.