בעקבות מאות תלונות של תושבי אשקלון היום (חמישי), אותרה דליפה בגג מיכל דלק של חברת קצא"א, בעל נפח של 100,000 קוב והכיל דלק גולמי, כמו גם חומרים נדיפים רבים. כתוצאה מכך, הורגשו מטרדי ריח משמעותיים ברחבי העיר וסביבתה, והתושבים אף נקראו להישאר בבתיהם. טרם ידועה כמות הדלק שדלפה. 

כונני איגוד הערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, הוקפצו למקום האירוע, עלו לגג המיכל וסיווגו את הריח בדרגה 6, בהתאם לנוהל להגדרת מפגעי ריח (דרגת הריח המקסימאלית). כמו כן, התלונות שהתקבלו בעניין הגיעו מתושבי כל השכונות בעיר וגם ממועצות שכנות, שציינו כי הריח גרם לבחילות, הקאות וכאבי ראש.

מדיווח של כונני האיגוד אשר היו במקום הדליפה עולה כי במקום בוצעה הקצפה למניעת הריח והטיפול. יחד עם זאת, תלונות רבות מתושבים עדיין ממשיכות להגיע. מקצא"א נמסר: "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה. האירוע הסתיים וטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא"א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת".

מיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון: "מדובר באירוע חמור מאוד, אנחנו באיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, התחלנו את הטיפול מיד עם תחילת האירוע. הכוננים שלנו הגיעו למקום ומבצעים חקירה יסודית על מנת להביא לעצירת התפשטות אדי הדלק, וגם להבין את השתלשלות האירוע החמור שמביא למטרד סביבתי עליו מתלוננים תושבים שחשים גם כאבי ראש ובחילות. אנו כמובן נעדכן בזמן אמת על הצעדים שיש לנקוט על מנת לסיים את האירוע בהקדם ולהגן על בריאות הציבור מפני חשיפה לזיהום אוויר".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה: "בעקבות פניות על ריח גז באשקלון, כונני סביבה מטעם איגוד ערים לאיכות הסביבה נמצאים בשטח על מנת להביא לעצירת המטרד ולהעביר דוח מלא על פרטי האירוע. בנוסף, אנו מול המשרד להגנת הסביבה בנוגע לחקירה יסודית של האירוע וטיפול באחראים לו. כעת, אנו מבקשים מהתושבים שנתקלים בריח לדווח על כך ישירות למוקד הסביבה".

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת צלול, להגנת הים, החופים והנחלים, מסרה: "רק לפני מספר שבועות הייתה דליפת דלק לים ממסוף קצא"א באשקלון לים, כעת יש דליפת גזים רעילים וגורמי מחלות לאוויר ממיכל בחוות המיכלים של קצא"א, הגורמת לריחות קשים בכל העיר והסביבה. הגברת הפעילות בקצא"א, בעקבות ההסכם לשינוע נפט מאיחוד האמירויות, רק תעלה את הישנות תופעות אלו של דליפה וריחות קשים גם באילת וגם באשקלון ותשית סכנת מוות על שונית האלמוגים בסיס לפרנסת אלפים במפרץ אילת. עמותת צלול קוראת לעצור את הסכם שיגרום לעוד זיהום אוויר, ריחות בלתי נסבלים ועוד זיהום ים. ישראל לא צריכה להיות מסדרון לשינוע נפט ממדינות ערב במפרץ הפרסי לאירופה. תושבי אילת ואשקלון יקרים לנו יותר מהכסף השחור".