יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, שוחח היום עם ענת דוידוב ב-103 על החזרה ללימודים ואמר כי הוא "ממליץ בחום על כך שכל התלמידים וכל המורים יבדקו, אני משוכנע שאי שאי אפשר לחייב אותם. אני ממליץ בחום אני אשכנע ואני אבקש". על אפשרות שיצומצמו הבגרויות אמר כי הוא חושב שזאת טעות והסביר: "תלמידים צריכים מטרה מול העיניים, לכן אנחנו בעד לשמר את מספר הבחינות, ומצד שני להפחית את חומר הלימוד". 



בוא נתחיל מהסוף - בדיקות סקר, אתה בעד?
"אני ממליץ בחום על כך שכל התלמידים וכל המורים ייבדקו. אני אשכנע ואבקש, אבל אי אפשר לחייב. אני שלחתי לכלל חברי ארגון המורים באופן אישי מייל וביקשתי מהם לשתף פעולה ולהיבדק. דיברתי עם פרויקטור מפיקוד העורף ואנחנו עושים ניסוי בגבעת שמואל, על מנת לבדוק תלמידים ומורים כאחד ואפילו הבאנו ניידת לבית הספר ולעשות את הבדיקות, על מנת שלא לשלוח אותם לקופות החולים כי הם ילכו לאיבוד בדרך".

אתה עדיין מתנגד לצמצום בחינות הבגרות? 
"תשובתי היא ברורה - אנחנו מתנגדים לביטול וצמצום המבחנים. מה שכן, אנחנו בהחלט בעד צמצום החומר. התלמיד זקוק למטרה, ברגע שיש לו בחינת בגרות הוא שואף להצליח ולומד את החומר. לכן אנחנו בעד לשמר את מספר הבחינות, ומצד שני להפחית את חומר הלימוד". 

אתה לא חושב שצריך לצמצם את הרשימה. הרי זו לא שנה רגילה. 
"בחינות הבגרות מתחילות מכיתה י', חלוקת החומר והבחינות היא לאורך כל התיכון. אני לא רוצה שהמחזור הזה יהיה מסומן בהמשך". 

הוא לא יהיה מסומן אם זה יהיה בסנכרון המוסדות האקדמיים. כלומר, כולם צריכים לשבת יחד ולחשוב מה עושים. 
"לשבת יחד ולהחליט כן.  לצמצם את בחינות הבגרות כי פלוני אלמוני אומר את זה אז לא". 

מי זה פלוני אלמוני?
"שמעתי הורים, פוליטיקאים ואפילו אנשי תקשורת, וכדומה. דיון מעמיק כן, אבל לא ככה". 

בוא נדבר רגע על מתווה החזרה ללימודים - הוא מקובל עליך? איפה אתה בסיפור?
"אני מרחם על המנהלים שמוטל עליהם לנהל בתי ספר בצורה כזאת שנכתבה להם מראש. זה מאוד קשה, זה בלתי אפשרי. אני לא הייתי רוצה להיות במקומם. למעשה, אין פה הרבה עצמאות. בבית הספר בו אני מלמד אנחנו מתנהלים אחרת, ומלמדים כבר חמישה שבועות בתוך בית הספר".

בניגוד להוראות משרד הבריאות? 
"הוראות משרד החינוך אומרות שבחינוך המיוחד ובחינוך עבור ילדים בסיכון וכיתות מב"ר הלימודים הם רגילים כבר חמישה שבועות. מקפידים רק על הקפסולות".

בסדר, אבל אתה לא יכול להשליך על כל בתי הספר.
"כן. אנחנו יכולים. אפשר לעשות את זה. אפשר להתארגן אחרת. אם אנחנו כן נקפיד על הקפסולות נצליח יותר, והמלצתי על זה לא פעם לשר החינוך". 

יש לך דיבור עם שר החינוך?
"בחודש האחרון לא דיברנו. בדרך כלל יש לנו פגישות עבודה, אבל הפגישות האלה הן לא דיון מעמיק זה 'מה דעתך שנעשה ככה או ככה'. אנחנו נקבע פגישה עוד שבוע או שבועיים. בהזדמנות זו אני רוצה לברך את השר על המאבק שלו, למרות שזה לא צלח".