סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", המזוהה עם משמרות המהפכה, פרסמה היום פרטים חדשים אודות אופן חיסולו של המדען האיראני מוחסן פחריזאדה, שהיה אחראי על תוכנית הגרעין. על פי הסוכנות, ההתנקשות בוצעה באמצעות נשק אוטומטי שהופעל בשלט רחוק. 

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

לפי הדיווח פחריזאדה היה בדרך לחופשה עם אשתו כאשר בשיירה איתם היו מספר כלי רכב שאבטחו אותם. בשלב מסויים, כלי הרכב שהוביל את השיירה עזב אותה כדי לבצע בידוק ביטחוני מקדים של ביתו של פחריזאדה, ובזמן הזה נורה כדור לעבר רכבו שעצר אותו וגרם לו לצאת ולבדוק את הסיבה. בשלב זה נפתחה אש והוא נפגע משלושה כדורים. 

על פי החקירה, האש נורתה ממכונית מסוג ניסאן עליה הייתה מכונת ירייה אוטומטית המופעלת בשלט רחוק, שהושמדה והתפוצצה רגעים ספורים לאחר החיסול שנמשך כשלוש דקות בלבד. בנוסף, עולה כי בעל רכב הניסאן עזב את איראן כבר ב-29 באוקטובר. 

כזכור, איראן טענה לאחר החיסול באופן רשמי כי הישראלים עומדים מאחורי הפעולה, ומנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי נשבע לנקום על כך והבטיח כי "עבודתו המדעית והטכנית תימשך". 

מספר שעות לפני כן, הנשיא האיראני חסן רוחאני האשים גם הוא את ישראל בחיסול: "הידיים הרעות של היהירות העולמית הוכתמו בדמם של שכירי החרב הציוניים". הוא הוסיף בהצהרה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית באיראן כי "ההתנקשות מראה את עומק הייאוש של אויבנו ואת עומק שנאתם. החיסול לא יאט את העבודה של תוכנית הגרעין".