גופתו של יונתן היילו בן ה-32, שהורשע בהריגת גבר שפגע בו מינית, אותרה היום (שני) בחוף ים באזור פולג בנתניה. היילו, ריצה כשמונה שנות מאסר, בין היתר גם בשל הפרת תנאי שחרורו לא פעם. פעילה במאבק לשחרורו, ספיר סלוצקר סיפרה לכאן ב': "הוא עבר תקופה מאוד קשה, והביע מצוקה בתקופה האחרונה. הוא לא קיבל שום סיוע בגין הטראומה שחווה". 

"זה מאוד קשה לי באופן אישי, בייחוד שבמשך חמש שנים נאבקנו לשחרורו. הרבה פעמים אנו שוכחים שאנשים שיוצאים מהכלא, שעברו התעללות, צריכים את כל השיקום והעזרה, והמערכות לא מוכנות לכך. מדובר באנשים שקופים, שלא רואים אותם. אני עצובה מאוד מהסוף הטרגי שלן, היו לא הרבה חלומות שהוא לא זכה להגשים", סיפרה סלוצקר.

היא הוסיפה: "הוא הביע מצוקה כי לא הצליח למצוא עבודה, סימנו אותו גם כאסיר משוחרר וגם כמי שמתמודד עם כל מיני דברים אישיים. הוא מלכתחילה לא היה צריך להיכנס לכלא, אלא למסגרת שיקומית שתתמוך בו ותסייע לו. אני חושבת שלא פעלו מספיק כדי לשלב אותו בחברה".

בני משפחתו מפנים אצבע מאשימה כלפי הרשויות, לרבות הרווחה והשיקום, וטוענים כי "אלו היו צריכות לעטוף את יונתן, לעזור לו ולשקם אותו". לטענת מקורביהם "אותם גורמים כשלו במשימה, והיום בצער רב הם נחשפו להודעה שהוא שם קץ לחייו".

היילו נידון תחילה ל-20 שנות מאסר, לאחר שהסגיר את עצמו בשנת 2010, ובספטמבר 2013 הרשיע אותו בית המשפט ברצח בכוונה תחילה. מאז מעצרו בשנת 2010, היילו נתון היה למצב נפשי קשה ולאחר ניסיונות אובדניים חוזרים. 

לאחר שבית המשפט קבע כי אינו מסוכן לציבור, הוא שוחרר לתקופה למעצר בית ושהה במשך שנה בבית חב"ד ברמת אביב עד לדצמבר 2013. לאחר מקרה זה, הועבר היילו להוסטל בדרום תל אביב, הפר פעם נוספת את תנאי מעצרו, ולפני כשנה, הפר פעם נוספת את תנאי המעצר, לאחר שהתקוטט עם שכנו, ושב לשנה נוספת בכלא. 

לפני כשנתיים, התראיין היילו לחדשות 12, שם סיפר: "לא ידעתי להתמודד עם הבושה, הוא עשה לי דברים מזעזעים". עורך דינו, אלון אייזנברג, סיפר גם הוא לפני כשנתיים: "לאורך כל הדרך התייחסו אליו כשקרן וטענו שזו המצאה כדי להתחמק מעונש. הוא הרים ידיים וניסה להתאבד פעמיים".