אחרי הכנות רבות, פרויקט "לילה סגול" יצא לדרך הערב (חמישי) בשעה 17:00, כאשר יותר ממאה בניינים ומבנים ברחבי ישראל האירו באור סגול, הצבע המזוהה בעולם עם קהילת האנשים עם מוגבלויות, לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה של מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות ואתר "שווים".

נוסף למבנים בארץ, הואר הלילה גם המגדל הגבוה בעולם, ה"בורג' חליפה", השוכן בדובאי, השותפה החדש של ישראל להסכם השלום. מפיקי "לילה סגול" ביקשו שהמגדל בן ה-163 קומות "ייצבע" בסגול לכבודם של אנשים עם מוגבלויות בכל העולם, ובכלל זה בישראל, בנוסף גם מגדל הפיקוח בנתב'ג ואולם בבית הנשיא צבאו בסגול.

מיזם נוסף היה כזה שבו אנשים משתפים על רקע סגול ברשתות חברתית עם שמות של אנשים שהם מכירים, וגם הנשיא ראובן ריבלין  השתתף במיזם וכתב ברשת החברתית שלו את המילה "כולם". עידן מוטולה, עורך אתר שווים מסר למעריב: "לילה סגול, פרויקט משותף למפעל הפיס, השלטון המקומי ואתר שווים, הוא הזדמנות להעביר מסר חשוב: אנשים עם מוגבלות יכולים לעשות הרבה, לתרום, להעניק לסביבתם. הם פשוט זקוקים להתאמות ולתמיכה. זכינו להיות חלק מהמיזם הנפלא הזה, ותודה מיוחדת ליו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, שבלעדיו כל זה לא היה קורה".

"מפעל הפיס חרט על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית", אמר רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס. "לצד עשרות מיזמים שאנחנו מקדמים יחד עם השלטון המקומי בכל רחבי הארץ, אנחנו גאים להוביל מהלך כל כך משמעותי להעלאת המודעות הציבורית לנושא. המסר שלנו היום לאנשים הנפלאים האלה: אנחנו איתכם לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים למען שיפור איכות חייכם ולמען שוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים", הוסיף.