מכפר קאסם לדובאי: במהלך סוף השבוע פורסם ברשתות החברתיות סרטון בו נראים ערבים ישראלים מסתובבים בתל אביב, כשהם מתחזים לתיירים מאיחוד האמירויות. תיעוד המתיחה הפך במהרה לויראלי, כאשר בסרטון נראים כמה תושבי כפר קאסם בלבוש אמירתי מסורתי, כשהעוברים והשבים מביטים בהם בהתעניינות ואף ממתינים בתור על מנת להצטלם איתם.

חאמדה עודה, תושב כפר קאסם שיזם את המתיחה יחד עם חבריו, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הסרטון הוויראלי: "הרעיון עלה אחרי ההכרזה על שלום בין האמירתים לישראל, רצינו לראות את התגובות שמקבלים מהאזרחים". הוא נשאל האם הם ציפו לתגובות צבועות מהישראלים, והשיב - "זה לא להמחיש, רק להרגיש את זה. לדעת איך התגובות יהיו".

עודה ציין כי "התגובות היו מאוד חמות. קיבלו אותנו בברכות, לא הפסיקו להגיע להצטלם, היה מאוד מעניין. כאילו מה שהרגשתי שהאזרחים רוצים שלום, האנשים רוצים להתאחד אבל כנראה שאנשים אחרים לא רוצים את זה". הוא הוסיף: "מאחורי הגב דיברו עלינו דברים טובים, אמרו ש'הנה סופסוף אנחנו יכולים ללכת והם יכולים לבוא'. רק דברים טובים אם להגיד את האמת".

אתם נחשפים בשלב מסוים?
"יש כאלה שנשארו שם וידעו אבל יש כאלה שכבר הלכו ולא ידעו".

איך הגיבו?

"צחקו 'חזק', 'מעניין', 'כל הכבוד', דברים כאלה".



מה למדתם?
"אני אישית ושאר החבר'ה שהיו איתי הם אמרו שנראה שבסופו של דבר יהיו דברים מעניינים בארץ עם האמריתים וכנראה סוג של כלכלה ועסקים שגם הולך להתפתח הרבה יותר".