השופט מני מזוז הודיע אתמול (שני) במפתיע על פרישתו המוקדמת מבית המשפט העליון. ברוך בן יגאל, ששכל את בנו עמית ז"ל, פרסם היום סרטון ובו בירך את השופט מזוז בעקבות החלטתו לפרוש. זאת, לאחר שהשופט מזוז התנגד בדיון בבג"צ לאשר את הריסת בית המחבל שהרג את בנו עמית ז"ל. בשיחה עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM הסביר בן יגאל מדוע החליט לפרסם את הסרטון.

"אתמול פרסמתי סרטון לכבוד השופט מני מזוז", הסביר ברוך בן יגאל. "איחלתי לו בהצלחה ואני מייחל ומתפלל ליום בו יגיד שופט במדינת ישראל עם יושרה שאני מצפה שיש לו שיגיד – טעיתי, טעיתי, טעיתי. אני לא מקלל אותו חס ושלום ולא מאחל לו שום דבר רע. אני רק מתפלל שהוא יגיד יום אחד שהוא טעה בהחלטה הזאת כי היא לא נכונה ולא צודקת, לא בגלל שעמית הבן שלי אלא בגלל ההרתעה של כל חיילי וחיילות ישראל. כולם דיברו על החשיבות והיעילות של הריסת הבתים ושני השופטים פסקו שלא. לצערי הרב, מני מזוז ייזכר כשופט במדינת ישראל שהלך נגד הצבא הישראלי ונגד חיילי וחיילות צבא הגנה לישראל במלחמתם הצודקת בטרור", הבהיר האב השכול. 

בן: אני לא מסכים איתך.
"עם מה לא?"

בן: חיילים לא נרצחים, זה עבריין? הם נהרגים על הגנת העם והארץ. אבל זה ברמת הניסוח. אם היו שואלים אותי אני לא חושב ששופט עליון מודיע על פרישה זה הזמן לחפש את הטעויות שלו. בג"ץ אישר 99 אחוזים להרס של בתי מחבלים, במקרה הזה היו נסיבות אחרות ויש מצב שהוא טעה. אבל זה כבר קרה.
"אני מזכיר שכבוד הנשיאה כתבה בשישה עמודים מנומקים ששני השופטים טעו, היא ולא אני".

בן: לכן אני אומר שיש מצב שהוא טעה.
"הוא טעה מפני שהדבר הזה נתן רוח גבית, לי אין עוד ילדים, את המחיר היקר ביותר שילמתי למדינה אין לי יותר יקר מזה, אני משלם אותו יום-יום, שעה-שעה וחיפשו שאני אקלל אותו. אני לא מקלל אותו, מאחל לו בריאות והצלחה".

עמית בן יגאל (צילום: דובר צה''ל)
עמית בן יגאל (צילום: דובר צה''ל)

מני מזוז (צילום: פלאש 90)
מני מזוז (צילום: פלאש 90)

 
בן: מני מזוז ייזכר כמי שפעל נגד חיילי צה"ל?
"הוא טעה, ריבונו של עולם, אין מחיר יותר יקר ממה שאני, ברוך, שילמתי מה אני לא ראוי? אני אבא ששלח את הבן שלו להגן גם עליהם, הבן שלי היחידי להגן על עם וארץ ישראל אני לא ראוי שהנשיאה תזמין אותי? אני לא חושבת כמוך, השופטים לא צודקים אבל אני לא רוצה עוד דיון. תכבד אותנו כהורים שכולים, תסתכלי לנו בעיניים. אני כל כך מצטער על זה שאפילו לא הוזמנו, אני מזמין את השופטים אליי הביתה תבואו ותראו".

בן: אני לא חושב שקרה דבר כזה מעולם. זה מדרון חלקלק.
"אני לא אדם מתלהם או שיורד נמוך, אבל אני בסך הכול אומר לשופטים – בואו תראו איך נראה החדר של עמית, תבואו לרמת גן ותראו איך נראה החדר של הילד, מה נשאר לי מכול הדבר הזה שנקרא עמית בן יגאל. הפסיקה שלכם גמרה אותי, של שני השופטים גמרה אותי. באותו יום בכיתי יותר מהיום שקברתי את עמית, בגלל ההחלטה האומללה הזאת. באתי אליו ואמרתי לו 'סליחה ומחילה' כאב לי כאב אמיתי. לא יכול להיות שאותו מחבל שהרג לי את הילד, שהוא עשה את המעשה מה הוא היה רווק? אם הוא לא התחשב בילדים שלו למה שופטי בית המשפט העליון שאמורים להגן עליי האזרח הישראלי, למה לא מגנים עליי? לא רצחתי ולא קיללתי, בסך הכול שלחתי את הילד שלי".