הותר לפרסום: ידידיה ואלישיב יונגרייס מבית אל הם הילדים שנהרגו בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה היום (שישי) בכביש 1 סמוך למחלף לטרון, בין רכב פרטי ומשאית. מותם של הילדים, בני 5 ו-7, נקבע במקום על ידי הפרמדיקים שהגיעו לזירת האירוע. אחיהם, נער בן 14 ודודם, נהג הרכב בן כ-25, נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים הדסה עין כרם כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית. 

מדובר היישוב בית אל נמסר כי "משפחת בית אל מודיע בצער רב על אסון כבד שפקד את היישוב עם מותם בתאונת דרכים בכביש 1 של ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס, ילדיהם של יעקב ורחל יונגרייס ונכדיהם של אבי ואורה כהן. בן נוסף, יאיר, נפצע וזקוק לתפילות".

ככל הנראה, הרכב הפרטי התנגש מסיבה לא ברורה במשאית, שחנתה סמוך למחלף שער הגיא על כביש מספר 1. פראמדיק מד''א אילן גור ארי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב שהתנגש במשאית, מחוץ לרכב שכבו ארבעה נפגעים, ילד כבן כבן חמש וילד כבן שבע היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה, עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום. נער כבן 14 ונהג הרכב כבן 25 סבלו מחבלה רב מערכתית קשה ולאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם מוגדר קשה".

זירת התאונה בכביש 1 (צילום: דוברות איחוד הצלה)
זירת התאונה בכביש 1 (צילום: דוברות איחוד הצלה)

בעקבות התאונה, אמר יו''ר ועדת המשנה בכנסת לקידום הבטיחות בדרכים, חבר הכנסת בועז טופורובסקי כי "רק בחודש האחרון התקיימו שני דיונים חירום בכנסת על היפגעות ילדים ומעורבות רכבים כבדים בתאונות דרכים. התאונה המצמררת, שהתרחשה בשעות האחרונות, הוכיחה לכולנו שוב כי על ממשלת ישראל ומרד התחבורה לקדם במהירות תוכנית כוללת בעלת משאבים כלכליים אדירים לשינוי המציאות והצלת חיי אדם בדרכים".

בנוסף, מסר ח''כ טופורובסקי: "כמות התאונות שנגרמות בשל רכבים חונים בשולי הכביש, מחייבת חשיבה מחודשת ביחס לרוחב השול והשימוש בו. הוועדה בראשותי תמשיך להציב, לעקוב, לבקר ולהציע פתרונות קצרי טווח לצד חזון ארוך טווח בשביל למנוע את האסון הבא. עלינו לעשות הכל בשביל שמראות צובטי לב כמו הורים שקוברים את ילדהים עקב תאונות דרכים, לא יחזרו עוד!".

מהרשות לבטיחות בדרכים נמסר כי בשנת 2020 נהרגו בכבישי ישראל 21 ילדים עד גיל 14 ועוד 149 ילדים נפצעו קשה בתאונות דרכים.