מהפכת התשלום בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך: היום (שלישי) יושק יישומון חדש של משרד התחבורה שיאפשר דרך נוספת, גמישה ונוחה לתשלום בתחבורה הציבורית לצד כרטיס הרב קו. היישומון החדש שנקרא "התחנה" יאפשר בשלב הראשון לתקף נסיעות באוטובוסים באמצעות הטלפון הנייד. בהמשך, הוא יופעל גם ברכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים.

במקביל ליישומון יושקו שלושה יישומונים נוספים של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY. יתרונם הגדול של כל היישומונים הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב קו והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.

משתמשי התחבורה הציבורית יורידו את היישומון לטלפון הנייד, יסרקו ברקוד (QR) בתחילת כל נסיעה באוטובוס ויסמנו את היעד שלהם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש, ובסוף החודש היישומון יחייב את הנוסע על פי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

נסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי "שיטת הטבעות" המחלקת את המדינה לשש טבעות חיוב כאשר המשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת, והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת, בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום המחשבת את תעריפי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.

יצוין, כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית כמו אזרחים ותיקים, סטודנטים, תושבי הפריפריה וחיילים.

מירי רגב (צילום: ששון תירם)
מירי רגב (צילום: ששון תירם)

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב אמרה כי "היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים. אני שמחה שבזכות התערבותי ועמידה על תעריפים מוזלים לפריפריה ושמירה על פרטיות המשתמשים, האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים, עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל - יתאפשר למשתמשים שירות מושלם, שיאפשר לנוסעים וודאות באשר להסדר הנסיעה המומלץ עבורם. זהו עוד צעד בחזון לחבר את ישראל באמצעות תחבורה ציבורית חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה".