כיצד נשלם על התחבורה הציבורית החל מהיום? כל הפרטים

יישומון חדש של משרד התחבורה יאפשר דרך נוספת לתשלום לצד כרטיס הרב קו. שרת התחבורה: "זהו עוד צעד בחזון לחבר את ישראל באמצעות תחב"צ חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה"

משה כהן צילום: מעריב אונליין
אוטובוס של דן, ארכיון (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)
אוטובוס של דן, ארכיון (אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
2
גלריה

במקביל ליישומון יושקו שלושה יישומונים נוספים של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY. יתרונם הגדול של כל היישומונים הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב קו והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.

משתמשי התחבורה הציבורית יורידו את היישומון לטלפון הנייד, יסרקו ברקוד (QR) בתחילת כל נסיעה באוטובוס ויסמנו את היעד שלהם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש, ובסוף החודש היישומון יחייב את הנוסע על פי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

נסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי "שיטת הטבעות" המחלקת את המדינה לשש טבעות חיוב כאשר המשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת, והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת, בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום המחשבת את תעריפי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.

יצוין, כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית כמו אזרחים ותיקים, סטודנטים, תושבי הפריפריה וחיילים.

מירי רגב
מירי רגב | צילום: ששון תירם
תגיות:
מירי רגב
/
תחבורה ציבורית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף