הותר לפרסום: שמותיהם של ההרוגים באירוע הירי בבית החולים אסף הרופא, בו לפי החשד ירה הבעל באשתו והתאבד לאחר מכן, הם נדיה וסמיה (שמעון) אפשטיין. כזכור, אתמול (שלישי) גבר בשנות ה-70 לחייו  למחלקה האונקולוגית בבית החולים אסף הרופא וירה למוות ברעייתו בת ה-74 המאושפזת במקום. מיד לאחר מכן, שם קץ לחייו לעיני המטופלים האחרים.

נועם ביטון סגל, מטופל בבית החולים, היה עד למקרה, בו גבר נכנס אתמול לבית החולים, ולפי החשד ירה באשתו המאושפזת ולאחר מכן התאבד בעצמו. הבוקר (רביעי) שוחח סגל עם גולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM וסיפר מה לדעתו גרם לגבר לפעול כפי שפעל: "הוא עשה המתת חסד, אמר שאם היא הולכת, אז הוא ילך יחד איתה". 

גולן: היית בבית החולים?
"אני מאושפז פה חדר ממול".

גולן: מה קרה?
"בשעות הצהריים חברי לחדר השתחרר והמתין בסבלנות למכתב השחרור ובין החדרים יש מרחק של שני מטר. אנחנו מדברים כמה היה נחמד שהוא שהה איתי ואני שמח שהוא משתחרר ופתאום שומעים פיצוץ לא רגיל. חשבתי שאחד הבלונים שיש בחדר התפוצץ, רצתי מהר לכיוון החדר, ראיתי אותו מתאבד, הוא נפל על הרצפה, הכדור חדר את קיר הגבס בין החדרים ופצע בצורה קלה יחסית את מי ששהה שם".

גולן: כמה רחוק היית?
"מטר".

ניסים: נפגשת איתו לפני כן?
"לא, זה חדר של נשים, לכן אנחנו לא נכנסים, אבל אם יושבים ברחבה של חדר האוכל אנחנו מדברים. היא לא הייתה בהכרה, עברתי כמה פעמים וראיתי אותה".

גולן: היה עוד אדם בחדר?
"הייתה מאושפזת בחורה צעירה שהתעוררה מהירי". 

ניסים: מה קרה אחרי הירי?
"קראתי לרופא שמטפל במשמרת הזאת, הוא רץ מהר לחדר כי שמע את הירייה, ביקש לקרוא לכל צוות ההחייאה מהר לחדר מספר ארבע. 'תקרא לכולם', באמת רצו כל הצוותים, התקשרו לביטחון".

גולן מה הסיפור מאחורי הטרגדיה?
"הבנו מהדיבורים במחלקה, שהיא חולת סרטן קשה וקיבלה אירוע מוחי, שילוב מנצח. לפי דעתי הוא עשה המתת חסד ואמר שאם היא הולכת, אז הוא הולך איתה ביחד".

ניסים: סיפור אהבה גדול?
"זה קשה להגיד את זה אבל שמענו הרבה מקרים שאנשים מבוגרים שהגיעו לגיל 80-70 לא הצליחו להתמודד ואמרו שלבד לא נשארים, 'בא איתך'. חבל שזה קורה בשטחים ציבוריים, שחלילה וחס יכלו להיפגע מטופלים שהם חפים מפשע".

ניסים: המשפחה הגיעה?
"מרגע שנכנסה המשטרה לעניינים גידרו את המתחם שלנו, זה מתחם של ארבעה חדרים. היו פה 200 אלף קצינים, ניסו להבין מה קורה, עשו עבודה במשך שש שעות. נעלו אותנו בחדרים, לא נתנו לנו לעשות כלום אבל הצוות הרפואי אחרי האירוע וגלעד הרופא והאחיות, מנהל המחלקה, עברו חדר חדר, פנו אלינו אחד-אחד, אם אנחנו צריכים עזרה ואם רוצים לעבור חדר".

ניסים: מתי משתחרר?
"אני לא משתחרר, אני אהיה פה שלוש שנים בערך".

גולן: בבית החולים?
"אני אחרי שבץ מוחי לפני שנתיים, בחור צעיר, ומצאו לי מחלה במערכת העצבים שכרגע אני עובר את הטיפול פה".