בני הזוג משה ומימי ניזרי, שהיו בשנות ה-60 לחייהם ממגדל העמק, נהרגו בשעות הבוקר (רביעי) בתאונת דרכים בין משאית לרכב פרטי בכביש 90 סמוך לעוג'א אתחתא. חובשי מד"א ביצעו בהם פעולות החייאה, בסיומן נאלצו לקבוע את מותם. 

תיעוד התאונה הקשה בכביש 90. צילום: אנשי הדממה בפייסבוק

בנם של הזוג, יהודה נזרי, סיפר לכאן 11 על הרגע בו גילה על האסון: "נכנסתי לראות את הסרטון, ואמרתי 'כלי רכב כמו של ההורים שלי'. בלב הרגשתי - אמרתי אתקשר לאימא. היא לא ענתה, אז אמרתי שהם בטח בארוחת בוקר. אחרי חצי שעה הקישו בדלת וראיתי קצין משטרה".

ראש העיר אלי ברדה ספד לשניים: "משפחת מגדל העמק כואבת ודואבת את הטרגדיה שפקדה את משפחת ניזרי, מהמשפחות המכובדות והמייסדות של העיר. תושבי העיר מחבקים את המשפחה והרשות תלווה אותם מקרוב".

"משה נזרי, בן 75, היה גמלאי מהמשטרה. אשתו שמחה, בת 63, טיפלה בקשישים. לזוג 6 ילדים - ענבל חני יהודה ניסים שי ורעות. בני הזוג גידלו משפחה לתפארת הילדים הקימו משפחות והשתקעו במגדל העמק".

"משה הקים בית כנסת ישמח משה בנוף העמק לטובת התושבים. את בית הכנסת החזיק מכספו. חינך את ילדיו לאהבת הזולת לנתינה למסורת ישראל. אהב את הזולת וסייע בכל. אבדה גדולה לעיר. יהי זכרם ברוך".

הרכב שהיה מעורב בתאונה (צילום: מד''א)
הרכב שהיה מעורב בתאונה (צילום: מד''א)

חובש מד״א, יונתן שנבאי, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שמדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד בין רכב פרטי ומשאית. שני נוסעי הרכב גבר ואישה כבני 60 היו לכודים ברכב כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעות קשות בגופם, תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות ביצענו בדיקות רפואיות, הגבר היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בזירה. האישה שחולצה מהרכב הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל לאחר זמן ממושך של טיפול רפואי אינטנסיבי נאלצנו לקבוע את מותה. נהג המשאית שנפגע באורח קל טופל במקום ופונה לבי"ח כשמצבו קל".

רשף יוסי דהרי, מפקד המשמרת בכיבוי אש, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים בין משאית לרכב פרטי. נהג הרכב הפרטי היה לכוד במקומו. לבקשת גורמי הרפואה ביצענו חילוץ של נהג הרכב. לצערי לאחר החילוץ גורמי הרפואה קבעו את מותו".

בהמשך לתאונה הקטלנית לפני שעה קלה בכביש 90, להלן נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
מתחילת השנה נהרגו 289 בני אדם בכבישי ישראל (כולל שני ההרוגים בתאונה הנוכחית), בתקופה המקבילה אשתקד, קיפחו את חייהם בתאונות דרכים 330 בני אדם. מתחילת השנה נהרגו שישה בני אדם לאורך כביש 90 ונפצעו 17 נוספים.