קצין בכיר במשטרה הודה היום (חמישי) בכנסת, במהלך דיון בוועדת הפנים, כי בחלק מהמקרים ישנם שוטרים שפעלו לא קשורה. ניצב עמי אשד, מפקד מחוז מרכז, אמר בוועדת הפנים של הכנסת, בראשותה של חה"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן): "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן. האם יש שוטרים שהחילו אג'נדה שלהם? התשובה היא כן. ובכל מקום שישנה סטייה מהנורמה שקבענו אנחנו מטפלים בה בחומרה". 

במהלך הדיון התרחש רגע מעניין כאשר יו"ר הוועדה חיימוביץ' סיפרה: "קיבלנו טענות על אלבומי תמונות שהמשטרה מחזיקה לגבי מפגינים ספציפיים". ניצב אשד לא אישר ולא הכחיש: "אני מבקש להשיב בנושא הזה בצורה מסודרת לוועדה ולא כאן".

בדיון פרץ גם עימות בין חה"כ מיקי חיימוביץ' לבין נציגי המשטרה. חיימוביץ' מתחה ביקורת על תופעה בה שוטרים גוררים מפגינים לניידת, מסיעים אותם למקום מרוחק ושם משחררים אותם. ניצב אשד ענה: "יש לנו סמכות שמוקנה בחוק לשימוש בחוק. אנו מרחיקים מפגינים לניידת ומורידים אותם במקום שאפשר. זה כדי לא לגרור אותם 250 מטר. למה המושג תקיפה וחטיפה? אנו משטרה שחוטפת אנשים? עצם הקבעון של התפיסה הזאת מסוכנת".

המפגינה בת ה-70 מרותקת לרצפה בכוח. צילום: תנועת "אין מצב"

נציגי המשטרה לדיון בוועדת הפנים (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
נציגי המשטרה לדיון בוועדת הפנים (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

לדברי חיימוביץ', לא נעשה כך בעבר. "תראו לי דוגמאות שזה נעשה בעבר" ,ביקשה יו"ר הוועדה. "אני עשרות שנים במשטרה. זה נעשה בכל הפגנה. ברגע שכמפקד בהפגנה שיש בה הפרה ואני כקצין משטרה נותן הוראת פיזור, אנו יכולים להשתמש בכל אמצעי הפיזור הניתנים לנו כחוק. מדובר בפיזור של הפרת הסדר הציבורי", אמר ניצב אשד.

במהלך הדיון פנתה יו"ר הוועדה, מיקי חיימוביץ, לניצב אשד ושאלה האם רה"מ החליפי גנץ התקשר אליו? "גנץ התקשר אלי אישית, אמר שהוא ביקש לאפשר הפגנות ליד ביתו. אמרתי לו שזה לא בסמכותו. אני לא עובר על החוק. בית המשפט העליון קבע שלא להפגין ליד ביתו הפרטי של איש ציבור. מה הוא מצפה? שאני אעשה אכיפה בררנית"?