משבר הקורונה העמיק את הפערים בחברה, כאשר בין היתר התגבר הביקוש בקרב מעוטי היכולת לאמצעי חימום לקראת החורף. בחודש האחרון קיבלו בעמותת חסדי נעמי כ־1,200 בקשות מנזקקים למוצרי חימום שונים - כ־130% יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בעמותה מייחסים את הזינוק החד בביקוש למשבר שפגע כלכלית בחלקים נרחבים באוכלוסייה, כולל ובמיוחד בשכבות הסוציו־אקונומיות הנמוכות. "יש קפיצה בכמות הנזקקים, ואנחנו מקבלים פניות ממגוון רב שלהם, כולל אפילו מילדים", סיפרו בעמותה. "לאחרונה קיבלנו פנייה מילד שכתב לנו ש'לאחים שלי קר ברגליים. אפשר לקבל גרביים חמים מאוד?' מובן שמיד הגענו לבית המשפחה על מנת לסייע להם".

עוד עולה מהנתונים של חסדי נעמי כי השנה נרשם גם גידול בקרב הקשישים במצוקה. בניסיון לסייע לאוכלוסייה הקשישה, העלתה העמותה קמפיין מימון המונים לרכישת מוצרי חימום עבור קשישים וניצולי שואה. בחורף הקודם חילקו בחסדי נעמי כ־25 אלף אמצעי חימום עבורם, מספר שצפוי לגדול בשנה הקרובה.

"קר לי", מספרת דניס, ניצולת שואה מרמלה. "אני לא מפעילה רדיאטור כי זה נורא יקר והקירות פה דקים. לא משנה כמה אני מתלבשת, עדיין קר לי. לא אכלתי בשר כבר חודשים, וגם חלק מהתרופות אני לא קונה כי זה יקר לי. זו בושה שניצולי שואה צריכים לחיות ככה. אני בת 87. מה כבר נשאר לי? אני רוצה לסיים את חיי בכבוד ואין לי שום אפשרות לעשות את זה".

ניצולת שואה נוספת, אולגה, בת 85 מבית שמש, נזכרת בחורפים הקשים שנאלצה לעבור ברוסיה. "החורף בישראל הוא אומנם לא כמו החורף שם, אבל הייאוש של היום מזכיר לי את הייאוש של פעם. מי היה מאמין שבשואה היה לי קר כנערה, וכאישה מבוגרת יהיה לי קר בישראל. למה זה מגיע לנו? אנחנו רועדים מקור בחורף ופוחדים פחד מוות מלקפוא".

מאז פרוץ המגיפה מעניקה חסדי נעמי סיוע ותמיכה לכ־150 אלף בני אדם באמצעות כ־20 אלף מתנדבים ב־45 נקודות חלוקה.
השנה העלו בעמותה קמפיין מימון המונים באתר גיוסים לקהילה, ומבקשים מהציבור להיכנס ולסייע כי "כל שקל יעזור". עוד סיפרו בעמותה כי בכל ערכת חימום שמסופקת לנזקקים ישנם רדיאטור תקני, שמיכה חמה, כפפות ועוד.