עשרות בעלי חנויות אופנה וביגוד מדרום תל אביב הפגינו היום (ראשון) בדרך יפו במחאה על הכוונה לסגור שוב את חנויות הרחוב. במהלך ההפגנה הציתו חלק מהמפגינים בגדים וצמיגים.

הפגנת העצמאים בדרך יפו, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

למקום הוחשו כוחות משטרה וכבאות והצלה וכעבור זמן קצר, לאחר שהאש כובתה, התנועה בכביש חודשה. "אנחנו ביביסטים וככה מתנהגים אלינו", זעק אחד מבעלי העסקים, שמחה נגד הכוונה לסגור שוב את החנויות, בעיצומה של עונת החורף. 

באיגוד לשכות המסחר הזהירו, כי על פי ניתוח של אגף כלכלה ומיסים באיגוד, ריסון מהודק, במידה ויחול רק על קניונים, חנויות רחוב ושווקים (לא כולל ממכר מזון, פארם, דלק, אופטיקה, תקשורת ומוצרים חיוניים לבית), יגרום להפסד פדיון יומי של כחצי מיליארד שקל בממוצע, כאשר הפסד פדיון של כשלושה שבועות, שהם 15 ימי עבודה, יעמוד על כשמונה מיליארדי שקלים. עוד התריעו באיגוד לשכות המסחר, כי הטלת סגר על כלל ענפי המסחר והשירותים (פרט לממכר מזון, פארם, דלק, אופטיקה, תקשורת ומוצרים חיוניים לבית) יגרום להפסד יומי של כ-1.8 מיליארד שקל בממוצע.

הפגנת העצמאים בדרך יפו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת העצמאים בדרך יפו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הפגנת העצמאים בדרך יפו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת העצמאים בדרך יפו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"על קבינט הקורונה לפעול על פי עקרונות עבודה נכונים להימנע מגרימת נזק מיותר למגזר עסקי משיקולי נוחות", אמר נשיא לשכות איגוד המסחר, עו"ד אוריאל לין – "קבינט הקורונה צריך לתקוף בנחרצות מוקדים מייצרי קורונה ועליו להתמקד ביתר שאת בקטיעת שרשרת ההדבקה". לדבריו, "עד היום קבינט הקורונה בחר בדרך הקלה ותקף היכן שקל ולא היכן שצריך. "סגר שלישי במסחר, אין אם חלקי או שלם, משמעותו הרס של חלק מעולם העסקים", הוא טען.

גם נשיא להב, עו"ד רועי כהן, תקף בחריפות את הכוונה לסגור שוב את חנויות הרחוב: "בכירי מערכת הבריאות בעצמם אומרים שאין סכנה לקריסת מערכת הבריאות, כתוצאה מצעדים הכוללים סגר ומגבלות תנועה", הוא ציין – "ממשלת ישראל עדיין בוחרת משום מה להתעלם מהרופאים והרופאות שהם העומדים בחזית המשבר ומתעקשת לסגור את המסחר וחנויות הרחוב ולפגוע בכלכלת ישראל. אני חוזר ומתריע בפני ראש ממשלת ישראל וחברי הממשלה – אתם לא תשחקו עם המגזר העסקי פינג-פונג".