ההשלכות הכלכליות של הסגר השני החלו לתת את אותותיהן בחודש נובמבר. כך על פי דו"ח חדש שפרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפיכך, אחוז דורשי העבודה בחודש נובמבר עלה ב-0.1% (5%) לעומת חודש אוקטובר (4.9%), ומספר דורשי העבודה עלה ב-6,500, מ-199 אלף ל-205 אלף.

עוד הוסיפה הלשכה כי מספר "המועסקים שנעדרו זמנית מעובדתם מסיבות הקשורות בקורונה", קרי, האנשים שלא עבדו בגלל צמצום ההיקף במקום עבודתם, יצאו לחל"ת או נעדרו מסיבה שלא קשורה לנגיף, ירד משמעותית. בחודש נובמבר היו כ-543 אלף אנשים כאלה, בעוד שבנובמבר רק 289 אלף, ירידה של כ-254 אלף. יוזכר כי במהלך חודש אוקטובר ונובמבר הגבלות הסגר השני הסתיימו.

בנוסף, עולה מן הסקר כי מספר האחוזים של האנשים שפוטרו החל ממרץ ולא מחפשים עבודה בארבעת השבועות האחרונים נכון לזמן תשובתם עלה, מ-103 אלף כאלה בחודש אוקטובר ל-105 כאלה בחודש נובמבר.

כזכור, ב-30 בספטמבר נכנסה מדינת ישראל לסגר השני במסגרת התמודדותה עם הגל השני של הקורונה, והקלות משמעותיות החלו רק ב-13 באוקטובר, התאריך שבו נתב"ג נפתח. ב-17 באוקטובר הוסרה מגבלת התנועה וגני הילדים חזרו לפעילות. ב-1 בנובמבר חזרו כיתות א' עד ד' וב-17 בנובמבר נפתחו מרכזי הקניות הפתוחים ביישובים ירוקים.