עדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, התכנסה היום (חמישי) כדי לדון במועמדותו של ניצב יעקב שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל, ובמועמדותה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר. מהוועדה נמסר כי היא תמשיך בדיוניה. מוקדם יותר היום פנתה לוועדה התנועה לאיכות השלטון בדרישה לבצע בדיקת פוליגרף לניצב שבתאי.

בבקשת התנועה נכתב כי "לוועדה סמכויות נרחבות אשר נועדו לסייע לה לגבש את חוות הדעת האמורה ובסמכותה לדרוש מהמועמדים המופיעים בפניה לעבור בדיקת פוליגרף, כפי שנהגה עם מועמדים אחרים למפכ"לות. על כן נתכבד לפנות אליכם בבקשה כי תורו על בדיקת פוליגרף לניצב שבתאי, ובה יתבקש לענות על השאלה האם התחייב התחייבות אישית כלשהי לראש הממשלה נתניהו או לשר משרי הממשלה, וזאת על מנת שיזכה בהמלצה למינוי".

עוד הוסיפו בפנייתם: "אין זה ממנהגה של התנועה לחשוד בכשרים, וכבר כעת תבהיר בקול רם כי אין לה ספק קל שבקלים ביושרתו של ניצב שבתאי, והיא מקווה כי לאחר בדיקה ראויה, הוועדה תוכל להמליץ עליו ובכך להביא את הקץ על תקופה ארוכה שבה התנהלה משטרת ישראל תחת ממלאי מקום. יחד עם זאת, לאור אירועים שאירעו בעבר, עולה חשש שמא אולץ ניצב שבתאי להתחייב התחייבויות שונות כלפי ראש הממשלה ו/או שר משריו, וחשש זה יש להפיג ולו מטעם הנראות הציבורית".

כזכור, אתמול פנה ע"וד פיני פישלר לוועדת גולדברג במכתב ובו נימוקים נגד שבתאי. "לא באתי הנה מתוך כוונה או מגמה להכשיל, חלילה, מינוי כזה או אחר מתוך מניע או עניין/ אינטרס אישי. באתי למלא את חיבתי ולהביא בפני הועדה הנכבדה ולידיעתה מידע אקוטי, מעיק, מכביד, צריך, חיוני וחשוב המעורר תהיות, בלשון המעטה", כתב בפתח פנייתו. 

לפני מספר ימים פורסם גם כי במרץ 2011 בעת פינוי מתנחלים מחוות גלעד, הורה שבתאי לפקודיו להשתמש בכדורי פלסטיק אסורים לשימוש. באותו האירוע, השתמשה המשטרה לראשונה בכדורי הפלסטיק נגד המתנחלים, באירוע שמוכר כנקודת התנגשות בולטת בין משטרת ישראל לבין תומכי הימין בישראל. אדם שנכח באירוע אמר כי "קובי פיקד על הכוח המשטרתי באירוע, הוא נתן הנחיה לירות בכדורים שאסורים לשימוש, כתוצאה מכך נפגעו כמה נערים שהיו במקום".