איילת סנדק, אמו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים באזור בנימין, ספדה לו בראיון בגלצ: "הוא נולד בגוש קטיף והיה הבן הבכור שלנו. עברנו את הגירוש כשהוא היה תינוק ומשם הכל התחיל. גידלנו ילדים מקסים, מתוק ואוהב זכינו שילמד תורה ויגור בגבעה ויפתח אותה". היא ציינה היום (ראשון) כי המשפחה גרה בעבר בכוכב השחר, ונמנית על מקימיה: "עזבנו בשלב מסוים, והוא תמיד רצה לחזור לשם".

אתם יודעים מה קרה שם בשבוע שעבר?
"ביום שני שעבר חברה התקשרה אלי לאחר שראתה ידיעה על נער גבעות שנהרג בתאונה ליד כוכב השחר. ניסיתי להשיג את הבן שלי ואת חבריו והם לא ענו לטלפון. בהמשך הבנתי שהוא במצב בינוני, אך בשלב הזה בעלי הבין שאהוביה הוא ההרוג בתאונה".

ח"כ סמוטריץ' מתעמת עם השוטרים בזירת התאונה בה נהרג אהוביה סנדק

ישנו פער גדול בלוח הזמנים בין ההיחלצות של הנערים מהרכב ההפוך לרגע בו מגלים הרוג מתחת לרכב
"המשטרה טרם פנתה אלינו כך שאנחנו לא מעודכנים בשום דבר. אנחנו עדיין יושבים עליו שבעה, אז אני לא יודעת אם הסיבה שלא הגיעו זה מרגישות שלהם, או מפחד והסתדרה. אם אני מבינה נכון, התאונה התרחשה בסביבות השעה 12 וחצי בצהריים, כאשר נודע לנו על מותו של אהוביה רק בסביבות ארבע וחצי-חמש אחה"צ. יכול להיות שהבן שלנו היה מונח שם מת במשך כחמש שעות. את כל זה אני אומרת מבירורים שעשינו, כי אף גורם לא פנה אלינו".

את אומרת משפט קשה מאוד
"הוא כנראה מונח שם כשהוא מת. אני עדיין לא יודעת בדיוק מתי הוא מת ומה קרה שם בדיוק. ידוע לי שהיה מרדף ועדיין לא יודעת למה, אבל בסופו של דבר השוטרים נגחו בהם והרכב התהפך. מה הבן שלי כבר עשה? היו לו עדרים והוא למד תורה. זה היה כל החטא שלו".

הטענה היתה שהם יידו אבנים
"על זה גוזרים על מישהו מוות? באותו היום שכנה של חברה טובה נמצאה ביער לאחר שרצחו אותה. על זה היו צריכים להרוג את הבן שלי? נגיד והוא כן זרק אבנים - אז שמישהו מהמשטרה יראה לי צילומים שמראים את זה. איפה המשטרה היתה שלושה ימים? השוטרים תיאמו ביניהם.

תמונה מהזירה, סמוך לכוכב השחר (צילום: TPS)
תמונה מהזירה, סמוך לכוכב השחר (צילום: TPS)

בתוך כך, נעמה הרבסט מרזל, שהשתתפה בהפגנה הסוערת שהתקיימה אמש בצומת המטה הארצי בירושלים, שוחחה עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר על המהומות שהתרחשו במקום. "אני הגעתי להפגנה מאושרת וישבתי עם המשפחה שלי בצד על ספסל", שיחזרה את האירועים, "ההורים שלי קצת נבהלו מכמויות השוטרים הפרשים והמכת"זיות. תוך שניה התחילו המכת"זיות לפעול, השפריצו שם ללא הבחנה מים על כולם, שטפו אנשים".

ראינו אלימות גם של החבר'ה שלכם, חמישה שוטרים נפצעו על פי הדיווחים.
"לא ראיתי, הייתי בהפגנה מסודרת, נאמו שם רבנים ואישי ציבור".

מתי התחילו להפעיל מכת"זיות?
"באמצע, תוך כדי שהרב דניאל כהן רב היישוב דיבר. ישבנו שם בצד ודיברנו, פתאום מים".

הפגנה בירושלים במחאה על התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

לא ראית זריקות אבנים?
"לא זריקות אבנים, ברגע שנשטפתי כולי עם הילדים שלי חזרתי איתם רטובים למזגן באוטו, עד אז לא הייתה שום אלימות".

איפה מיקי חיימוביץ'? למה לא הלכה להגן על המפגינים? הרגע הזה שהמשטרה התחילה להפעיל אלימות כלפיכם, המפגינים לא פעלו באלימות לפני כן?
"עד אותו הרגע לא הייתה. זה לא מפתיע אותי, זה אובססיה לא נורמלית של המשטרה כלפי אנשי הגבעות ואנשי הימין באופן כללי. כמה מאות מטרים משם הייתה הפגנה של השמאל שם לא היו מכת"זיות והיא לא הייתה הפגנה מאושרת כמו שלנו".

יריב: מה דעתך על פעולות תג מחיר?
נעמה: "דעתי? לא מעניינת פה. אני מדברת על האובססיה".
יריב: אולי רק כשזה כלפייך זה לא בסדר?