מאיר ליוש, תושב לוד, שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על רצח הנער בן ה-16 ופציעתו אנוש של צעיר בן 19 בחיסול לאור יום שבוצע בכביש 6 ליד מחלף נחשונים, שעל פי ההערכות בוצע כנקמה על רצח בלוד שעות ספורות קודם לכן. ליוש הסביר איך זה מרגיש  להיות תושב העיר: "במרכז העיר הכל בסדר, עיר מדהימה, נהדרת אני לא מתכוון לעזוב אותה לשנייה. בתפר בין האזור הנורמטיבי לאזור הפשיעה, הבנות שלי ישנות בממד, כי לא שאני מפחד, אלא כי אני לא רוצה שיחטפו כדור תועה".  

"אנו כבר שנים מדברים בלוד על הקטע הזה שכמו בסיר שמבעבע, באיזשהו שלב המים יגלשו על גדותיהם. מה שקורה בכביש 6, כמו מה שקרה בנס ציונה לפני חמש שנים, האלימות בלוד יכולה ויוצאת מגבולות העיר. כשאני שומע מישהו שאומר שיש חברות שהן יותר אלימות בישראל אני שומע גזענות. זו גזענות של ציפיות נמוכות, נקודה".

לפני שבועיים בערך הוצתו 13 כלי רכב בלוד ואתם אמרתם שאף אחד לא מדבר על זה ולא עושה עם זה משהו. זה חלק ממה שראינו היום?
"יש שיבואו ויגידו שיש פה פשיעה לאומנית, שהעירייה באה והרסה בתים לא חוקיים, ובתגובה באו ושרפו רכבים. מהותית, רוב המקרים בלוד הם מקרים של פשיעה פלילית, יכולים להיות לה מוטיבים של לאומנות, אך כאשר קיימת פשיעה פלילית, ללא ספק באיזשהו שלב היא תופנה אם לא למשטרת ישראל אז לעבר הבתים של תושבי ישראל הנורמטיביים. זו שאלה של זמן, אנחנו חטפנו כדורים פה לבתים, והיה פה ילד שחטף כדור לסוכה כשהוא ישן בה, והיו באנשים שהוטרדו בעיר. הפשיעה הזאת קיימת עשרות שנים".

איך זה לחיות בלוד? האם אתה רוצה להגיד שיותר סביר לחטוף כדור בלוד אם מסתובבים ברחוב הראשי? האם ממש מסוכן לחיות שם?
"במרכז העיר הכל בסדר, עיר מדהימה, נהדרת אני לא מתכוון לעזוב אותה לשנייה. בתפר בין האזור הנורמטיבי לאזור הפשיעה, הבנות שלי ישנות בממד, כי לא שאני מפחד, אלא כי אני לא רוצה שיחטפו כדור תועה".