אומנם כבר ביום ראשון השבוע החל הסגר השלישי שכולל שורה של הגבלות, אך במרבית הערים התחושה היא שגרתית לחלוטין. למרות האיסור על שירותי טייק אוויי, ראשי העירייה בגבעתיים, ברמת גן ובהרצליה הנחו את הפקחים שלא לאכוף את ההגבלה הזאת, כדי להקל על המסעדות, בתי הקפה ודוכני האוכל.

"הסגר הוא רק על הנייר. הכל בדיוק כמו שהיה לפני הסגר", סיפר אתמול תושב ותיק בתל אביב, כשהוא לוגם מהקפה אותו קנה בטייק אוויי תוך כדי שהוא נהנה מהשמש בכיכר דיזנגוף. הכיכר עצמה הייתה שוקקת במבקרים, בהם צעירים רבים. "החיים כאן נמשכים ללא הפסקה", העירה צעירה תל אביבית.

בבת ים נרשמה תנועה של עוברי אורח ועסקים רבים פעלו. "ראיתי חנויות שהגיפו חצי מהתריס בחלון הראווה והמשיכו למכור. הטייק אוויי נמשך בחלק מהמקומות", המחיש גבר כבן 59, את התחושות ברחוב רוטשילד בבת ים.

גם ברחוב ביאליק ברמת גן השגרה נשמרה. "יצאתי בבוקר לרחוב ולא הרגשתי שינוי מהיום הראשון של הסגר. חלק מהחנויות עדיין היו סגורות, אבל ניתן היה לקחת בטייק אוויי מחלק מבתי הקפה ובתי האוכל", סיפר ישראל נחום (63), תושב ותיק באזור.

גם עומסי התנועה נמשכו בצירים המרכזיים. אומנם לאחר תחילת הסגר דווח על ירידה של כ־20% במספר כלי הרכב בנתיבי איילון, אך בשעות הלחץ של הבוקר עדיין היה פקוק בחלק מהכבישים הראשיים.

גם בפארקים ובגנים ציבוריים הייתה תנועה ערה של עוברי אורח ומבקרים ומי שחשב שהמראות של הסגר הראשון יחזרו על עצמם – התבדה.
בנוגע לאכיפה משטרתית בשטח, 3,144 דוחות נרשמו ביממה האחרונה. מרבית הדוחות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, 1,441 במספר.

בשל אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי נרשמו 1,431 דוחות. השוטרים רשמו גם 49 דוחות לאנשים שהפרו בידוד. אתמול נערכו ביקורות ב־2,651 בתי עסק, עשרות עסקים נקנסו בעקבות ההפרות שונות ושבעה עסקים אף נסגרו לכמה ימים.